Avatar billede leiling Nybegynder
25. januar 2005 - 23:08 Der er 2 kommentarer

DVD-rom: kan ikke læse dvd'er

Jeg har et problem. Mit DVD-rom drev kan læse dvd'er.

Jeg skulle installere Battle of Middle-earth som er en dvd-rom. Det kunne mit drev tilsyneladende ikke læse (selvom det er et dvd-rom drev). Jeg prøvede med andre dvd'er men heller ikke dem kunne den læse. Derimod kunne den godt læse normale cd-rom. Jeg har prøvet at opdatere min driver, min dvd dekoder, har kigget på mine hardware enheder og alt skulle være iorden, men det er det bare ikke. Hvad skal jeg gøre? Help me.

Jeg har en

Compaq Presario 6545dk (fra 6000 series)
AMD Athlon XP 2600+
2.13 GHz
512 MB RAM
NVidia GeForce 4 MX 128 MB

mit dvd-rom drev hedder: HL-DT-ST DVD-ROM GDR8161B

håber at det var info nok :)
Avatar billede kalp Novice
25. januar 2005 - 23:33 #1
måske du skulle prøve at opdatere firmware til drevet?
http://forum.rpc-1.com/dl_firmware.php?category=1&manufactor=16
Avatar billede leiling Nybegynder
26. januar 2005 - 13:42 #2
desværre, det virker ikke. Det har virket før. Første gang den ikke virkede var i Oktober. Der tænkte jeg ikke videre over det, da dvd'en var en smule ridset, men så her igår prøvede jeg med flere forskellige dvd'er og ingen af dem kunne læses.