Avatar billede duhl Nybegynder
25. januar 2005 - 20:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Pc sammensætning

Jeg har lige købt en LG 19 tommer tft skærm og skal have en computer sammensat til en pris fra 7000-11000 dkr og er meget i tvivl om hvilke dele som paser sammen! Regner med det skal være en Geforce 6800gt fra POV, 200gb hd fra seagate, AMD 3500ghz 0.9, bundkort skal være PCI Expres men er i lidt i tvivl hvilken? dvd brænder er købt og er en NEC 3500, kabinet skal nok være en doom alu kabinet! Kommentarer er meget velkommen.
Avatar billede duhl Nybegynder
25. januar 2005 - 20:42 #1
Glemte også at spørge om man kan få et dobbeltstik så jeg kan slå 2 computere til min LG 19 tommer skærm som kun har en udgang?
Avatar billede beorndesign Nybegynder
25. januar 2005 - 21:35 #2
Se evt. denne test: http://www.tomshardware.com/motherboard/20050103/index.html

Et MSI eller Asus bundkort går man ikke helt galt i byen med. AMD 3500ghz er et godt valg, men få den i 64bit (socket 939). Windows XP 64 bit er lige på trapperne. Jeg er nok mest til ATI's kort, men det er vel nok mest religion. Desuden bruger ATI x800 serie mindre strøm end Geforce 6800 og giver derfor mulighed for en mere lydløs computer.
Få så en Zalman CNPS7700 køler (http://www.tomshardware.com/cpu/20041213/index.html) Så kan du få (næsten) lydløs køling.

Man kan få en switch så du kan koble to pc'er til en skærm.
Avatar billede duhl Nybegynder
25. januar 2005 - 22:14 #3
Skal lige høre til hvor jeg kan sammensætte en pc og få den testet til rimelig penge! har lige prøvet på midtdata.dk der skal de have 1500kr for ulejligheden! så jeg søger andre med mere rimelig pris, ved du @beorndesign hvad denne switch til skærm hedder da jeg har kigget nogle stder uden held.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
26. januar 2005 - 10:31 #4
prøv at se nogle af de andre forretninger der tilbyder byg-selvløsninger på edbpiser.dk, hvis du bestiller en til samling der, vil de sikkert for et rimeligt beløb teste det virker også. Ellers er der Dell, som næten udelukkende sælger skræddersyede løsninger.
Avatar billede duhl Nybegynder
26. januar 2005 - 10:57 #5
ok
Avatar billede beorndesign Nybegynder
27. januar 2005 - 20:01 #6
Jeg er ikke lige klar over hvad switchen hedder, men det ved de sikkert nede i butik. Dell er blevet for dyre. En tilsvarende IBM er ofte billigere og mindst lige så god.

shg.dk tager vist mindre, men deres service er? Hvad for en service?!!!

Du kan jo også bare selv sætte den sammen?