Avatar billede rever Nybegynder
25. januar 2005 - 15:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ingen boot

hej eksperter

Jeg har windows xp på min bærbare, og jeg vil meget gerne have den reinstalleret! Derfor smækker jeg min windows xp cd, i cdrom, drevet og booter op.. Men når den kommer til Checking boot cdrom, skriver den NON-Emulation Booting ?
Hvad skal jeg gøre ?
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
25. januar 2005 - 15:55 #1
har du tjekket at CD virker? evt. prøvet at boote fra den på en anden PC
Avatar billede rever Nybegynder
25. januar 2005 - 15:56 #2
Den virker fint på min stationære :(
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
25. januar 2005 - 16:02 #3
weird... hvad sker der efter den skriver det NON-emulation booting? booter den bare windows normalt?
Avatar billede rever Nybegynder
25. januar 2005 - 16:04 #4
Nej, den står bare stille, og jeg kan genstarte computeren :/
Jeg prøvede lige at smække driver cdeen i, og bootede op, så kommer der en menu frem, hvor man kan vælge hvad man vil boote op på, og jeg proppede xp cdeen i og prøvede, men gav samme resultat :(
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
25. januar 2005 - 16:15 #5
kan du boote fra andre CD'er?
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
25. januar 2005 - 16:17 #6
altså har du win98 eller sådan noget du kan prøve med? Har du prøvet om du kan se hvad der er på din XP CD i windows på din bærbare?
Avatar billede rever Nybegynder
25. januar 2005 - 16:18 #7
Jeg har en windows 98, og den vil gerne :((
Men jeg gider ikke installere 98 og så opdatere til xp, for det kører dårligt (taler af erfaring) Så kommer den heller ikke til at køre ntfs ?
Jeg synes det er mærkeligt !!!
Avatar billede rever Nybegynder
25. januar 2005 - 16:31 #8
Aaah, tror jeg har fundet ud af det, startede installationen fra windows, og lod den boote op, så virkede det :) Den er ihvertfald igang med at installere nu
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
25. januar 2005 - 16:35 #9
tak, det var jeg faktisk i tvivl om rent faktisk kunne lade sig gøre og om det kan betale sig.
Avatar billede rever Nybegynder
26. januar 2005 - 12:26 #10
Nu er der jo bare det problem, at jeg ikke kan formatere computeren :/
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
26. januar 2005 - 21:51 #11
hvorfor kan du ikke formattere? jeg er lidt på usikker grund fordi du startede installationen fra windows men burde det ikke være muligt at formatere alligevel?
Avatar billede rever Nybegynder
10. februar 2005 - 17:57 #12
Trækker spm tilbage :(