Avatar billede pep_panic Nybegynder
25. januar 2005 - 12:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Langsom DNS

Jeg har et problem som er periodisk. Vores DNS er til tider lynhurtig og så pludselig langsom.

Det virker stadig som om DNS'en ikke er sat ordentligt op. Et eks.: Internt kan jeg nogle gange skrive www.badevents.com men så pludseligt vil den ikke acceptere www. foran, men den har det fint med bare badevents.com  - dette problem er kun internt (LAN). Udefra virker begge upåklageligt.

Jeg har ikke kunne finde en sammenhæng mellem www problemet og den langsomme DNS. Dvs. de to problemer optræder uafhængig af hinanden og er begge periodiske.

Lige nu er det største problem den lagsomme DNS.

Nltest siger god for det hele og dcdiag er kørt uden problemer.

Kan du hjælpe mig videre?
/Pep
Avatar billede pep_panic Nybegynder
26. januar 2005 - 12:53 #1
Jeg burde måske tilføje, at serveren står som DC/AD med IIS og Exchange på.
Avatar billede 4gnisten Nybegynder
28. januar 2005 - 07:22 #2
Hmm, jeg slås med lidt af det samme problem, har genopsat min DNS flere gange, men efter et stykke tid optræder den langsomt igen ? -jeg kører win 2003 sbs, med xp pro klienter, server er opdateret til at kunne håndtere service pack2 problemet på klienterne.
Avatar billede pep_panic Nybegynder
26. maj 2005 - 13:17 #3
Den skal jo lukkes. Og problemet forsvandt da jeg oprettede en PTR til www. delen.