Avatar billede jeajesper Nybegynder
21. marts 2001 - 12:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Køler lamer meget...?

Jeg har en AMD Thunderbird 1,2 ghz på et ASUS A7V133 bundkort...

Blæser: GlobalWins FOP32 eller Coolmaster DP5-6H51.

Jeg synes at de lamer meget i forhold til den gamle(AMD K6-2 450mhz)...
Temparaturen på cpu\'en er ca. 60-64 Celsius og køleren kører ca. med 5000 RPM!

Er dette normalt??
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. marts 2001 - 12:50 #1
ja, det er meget normalt! De 2 coolere du nævner er ikke ligefrem de mest støjfrie på markedet :)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. marts 2001 - 12:53 #2
min temperatur ligger også på mellem 60-65 grader og det skyldes at der er for meget i mit lille miditower og at der ikke er airflow nok inde i kabinettet :) der er dog ingen grund til panik da en T-bird ikke bliver ustabil før den når de 90 grader!
Avatar billede vuffe Nybegynder
21. marts 2001 - 12:56 #3
64 grader er lidt i overkanten synes jeg, du skal nok have en kraftigere køler. DP5-6H51 kan jo max tage en 1,2GHz og det samme med fop32. Tag en silverado 50, men den er dyr, eller en thermaltake volcano 2.
Avatar billede jeajesper Nybegynder
21. marts 2001 - 13:01 #4
Kan det være kabinettet der gør at det larmer sådan??? har et:

CED Miditower, ATX, 250W

http://www.schaefer-gehaeuse.de/show_product.asp?l=en&PID=156

Alternativt har jeg et: AOPEN HX08 stående....
Avatar billede vuffe Nybegynder
21. marts 2001 - 13:08 #5
det tror jeg ikke, kun hvis det sidder og rasler, altså hvi du ikke har skruet det ordentligt fast. Det kan også være at det er din harddisk der sidder derinde og rumler. tjek at skruerne sidder stramt til
Avatar billede jeajesper Nybegynder
21. marts 2001 - 13:20 #6
Det er køleren der \"larmer\"....har afprøvet det....

Jeg kunne jo sætte den overskydende køler ind i Aopen HX08 kabinettet....
Avatar billede vuffe Nybegynder
21. marts 2001 - 13:30 #7
ja hvorfor ik\'
Avatar billede tjmo Nybegynder
21. marts 2001 - 14:31 #8
jeg gider snart ikke sige det mere en cpu over 999mhz skal køle under de 53 min køler mår den laver meget 43. Når den ingenting laver omkring de 30 lidt under.
alt over 58 er usikkert og ustabilt
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. marts 2001 - 14:43 #9
tjmo>>du ved som sædvanligt ikke hvad du snakker om :) Ifølge AMD kan en T-bird klare op til 90 grader før de bliver ustabile!
\"alt over 58 er usikkert og ustabilt\" <- ævl!
Avatar billede tjmo Nybegynder
21. marts 2001 - 18:22 #10
nu er du jo dum at høre på hvis den kommer over de frader så bliver den ustabil jeg ved godt at den kan klare 90 men når den kommer derop så smelter den så det er altså dig der fyre pis af
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. marts 2001 - 18:39 #11
ævl
Avatar billede vuffe Nybegynder
21. marts 2001 - 20:40 #12
er der nogen der har fået det forkerte ben ud af sengen i dag?
Avatar billede bjarne52 Nybegynder
22. marts 2001 - 01:25 #13
Hvis du bruger
CED Miditower, ATX, 250W,skal du nok have skiftet strømforsyningen til 300W.Det kræver dit bundkort med den processor.
Avatar billede jeajesper Nybegynder
22. marts 2001 - 10:02 #14
Bjarne52: Jeg har kørt med det i 2-3 uger nu...ingen problemer med det. Jeg forespurgte mig hos forhandleren og han henviste mig til det kabinet!! Så jeg tror det er fint nok, ellers tak for bidraget.. :--)