Avatar billede pablopablo Nybegynder
24. januar 2005 - 23:30 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Kopisikring af software

Hejsa...

Når man skal have trykt cd'er kan man benytte forskellige metoder, således at cd'en ikke umiddelbart kan kopieres...fx. ved at der genereres en "fake fil" som er meget stor og derfor vil bænder programmet sig at det ikke er muligt, at brænde inholde da det fylder alt for meget...
Afhængig af hvilken teknologi man vælger at benytte, bliver man opkrævet forskellige beløb, nogle vil sågar har en hvis procentsats at software salget...!

Derfor, lyder mit spg. nu...findes der en gratis/billig og fornuftig løsning på dette problem..jeg er klar over, at man ikke kan sikre sig 100% ...det jeg ønsker,er blot en beskyttelse af ens software, således at det ikke bare kan kopieres via en normal cd-brænder...

Alle tips og tricks er velkommen!

Mvh. PabloPablo
Avatar billede kalp Novice
24. januar 2005 - 23:45 #1
Avatar billede kalp Novice
24. januar 2005 - 23:48 #2
Avatar billede pablopablo Nybegynder
24. januar 2005 - 23:55 #3
hhm..begge links er døde...?-(
Avatar billede kalp Novice
24. januar 2005 - 23:56 #4
nej men indrømmer de er lidt langsomme!

Jeg kører
XP sp2
IE sp2
Avatar billede pablopablo Nybegynder
25. januar 2005 - 00:02 #5
det gør jeg også...
Avatar billede kalp Novice
25. januar 2005 - 00:12 #6
nu loader siderne heller ikke hos mig.. tror du skal prøve lidt senere!
Avatar billede guidmaster Nybegynder
25. januar 2005 - 08:07 #7
Der er vel ikke noget i vejen med at folk laver en kopi af din software - problemet er jo først et problem hvis du ikke har en nøgle til at løs programmet op. Mon ikke det er det su skal kigge på istedet?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
25. januar 2005 - 11:02 #8
problemstillingen lyder som følgende : Personer som har købt en lovlig licens af softwaren, må ikke kunne lave/kopiere softwaren og give den væk til andre...
Avatar billede kalp Novice
25. januar 2005 - 11:16 #9
pablopablo>> Jeg beklager de der links stadig ikke virker.. typisk!
Avatar billede guidmaster Nybegynder
25. januar 2005 - 11:21 #10
Så folk der har købt din software må ikke lave en backup af deres software?

Jeg vil stadig mene at det bedste er at lave en løsning hvor dine licenser er bundet til maskinen. På den måde vil du have kontrol over det.
Avatar billede midas_dk Nybegynder
25. januar 2005 - 16:53 #11
pablopablo: "problemstillingen lyder som følgende : Personer som har købt en lovlig licens af softwaren, må ikke kunne lave/kopiere softwaren og give den væk til andre"

guidmaster: "Jeg vil stadig mene at det bedste er at lave en løsning hvor dine licenser er bundet til maskinen. På den måde vil du have kontrol over det."

- og det ville i yderste konsekvens også kræve, at kunden efter f.eks. en reinstallation skulle købe en ny licens? Lidt fjollet...

Hvorfor ikke lave en registreringsproces, så man kunne kalde en webservice med en udleveret nøgle plus firma-/personoplysninger, og derved få udleveret en gyldig (og nygenereret) nøgle? Eller noget, der ligner ;-)
Avatar billede kalp Novice
25. januar 2005 - 21:16 #12
pablopablo>> linkse er oppe igen!
Avatar billede pablopablo Nybegynder
25. januar 2005 - 22:50 #13
hej igen...glemte at fortælle at løsningen ikke må være web-basseret...da mange af kunderne ikke er på nettet...har kigget på links'ne...men synes det virker lidt uprofessionelt...? Kan de bruge det på et trykkeri...det er ikke til privat brug...men det er program, som skal benyttes i mange forskellige lande...
Avatar billede kalp Novice
25. januar 2005 - 23:04 #14
pablopablo>> hvis du ligger penge i det ..under 2000kr.. så tror jeg godt man kan får lidt mere professionelt software til det
Avatar billede pablopablo Nybegynder
25. januar 2005 - 23:06 #15
ja....som fx...?
Avatar billede kalp Novice
25. januar 2005 - 23:15 #16
Jeg fandt lige noget du måske ville finde interessant
http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_protections.shtml

der er flere værktøjer som er gratis længere nede på siden
Avatar billede kalp Novice
25. januar 2005 - 23:23 #17
Okay det lå meget under 2000kr.. men jeg har ikke tested det, men det lever vist op til dit minimum om at en normal cdrom brænder ikke skal kunne brænde din cd

http://www.webtoolmaster.com/wtm_e.htm
Avatar billede pablopablo Nybegynder
25. januar 2005 - 23:28 #18
hhm...ja der er noget af kigge på og afprøve...det må være det..:)...tak for hjælpen...læg et svar!
Avatar billede kalp Novice
25. januar 2005 - 23:33 #19
Det får du her:)