Avatar billede jannick281090 Nybegynder
24. januar 2005 - 20:47 Der er 29 kommentarer og
3 løsninger

Nybegynder til C++

Hej, jeg er nybegynder til C++.

Har hentet Dev-C++ og har læst lidt rundt omkring samt rodet lidt med de Eksempler der følger med Dev-C++.

Er der nogen der kan give mig nogle råd og vejledning til at komme igang med ar lære C++.

Fek.s skriv nogle funktioner og forklar hvad de gør osv...

Skriv nogle grundlæggende ting om C++ eller skrive links til steder hvor jeg kan lære noget om C++.
Avatar billede kalp Novice
24. januar 2005 - 20:49 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
24. januar 2005 - 20:50 #2
C++ er et stort emne.

Jeg vil meget opfordre dig til at anskaffe en bog.
Avatar billede kalp Novice
24. januar 2005 - 20:51 #3
angående C++ (så er det ikke lige mit område) men det skal læres på samme måde som alle andre objekt orienterede programmeringssprog så til at starte med er det en god ide at have en rigtig god c++ bog som du langsomt får læst igennem.. løs en løbende opgaver som passer med det du har læst og brug ekserten hver gang du kommer i tvivl eller har spørgsmål! gå aldrig forbi noget og tænk det sikkert ikke så vigtigt så det behøver jeg ikke forstå!
Avatar billede jannick281090 Nybegynder
24. januar 2005 - 21:09 #4
Ikke ligefrem meget jeg fik ud af dette :)

På udvikleren.dk er der ingenting jeg kan bruge...
Avatar billede jannick281090 Nybegynder
24. januar 2005 - 21:10 #5
Lad mig sige jeg begyndte for en time siden, ved slet ingenting om det endnu.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. januar 2005 - 21:11 #6
To muligheder:
  boghandleren
  biblioteket
Avatar billede kalp Novice
24. januar 2005 - 21:13 #7
Med andre ord...

boghandler = penge
biblioteket = gratis

men du fisker måske mere efter en god bog? Det ville jeg kunne anbefale i et andet programmeringssprog men måske kender arne en god c++ bog.
Avatar billede jannick281090 Nybegynder
24. januar 2005 - 21:15 #8
Okay... ville være godt hvis der var nogen der kunne fortælle titlerne på et par gode C++ bøger :P
Avatar billede arne_v Ekspert
24. januar 2005 - 21:18 #9
dansk eller engelsk ?
Avatar billede m_soerensen Nybegynder
25. januar 2005 - 13:31 #10
overvej denne her det er den jeg startede med. den har små overskuelige kapitler jeg synes den er god til det grundlæggende.
Sams Teach Yourself C++ in 10 Minutes samt et link til den på amazon.co.uk
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0672324253/ref=pd_sim_b_dp_1/026-5367108-1136469
eller storebroren Sams Teach Yourself C++ in 24 hours som også kan findes på amazon.co.uk det er dog kun den første jeg har erfaring med. den første er nem læse og forstå.
Avatar billede range Nybegynder
25. januar 2005 - 19:05 #11
Jeg har lagt nogle links til gratis on-line bøger her: http://cpp.range.dk/show_category.php?cat=3&lan=dk og til nogle tutorials her: http://cpp.range.dk/show_category.php?cat=4&lan=dk .

-God læselyst-
/range
http://cpp.range.dk/
Avatar billede jannick281090 Nybegynder
25. januar 2005 - 20:19 #12
Dansk, intet Engelsk tak :P
Avatar billede range Nybegynder
25. januar 2005 - 21:38 #13
Jeg ved ikke hvor god den er, men du kan tage et kig her: http://www.vusti.dk/monogami/tutorials.asp?id=7
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2005 - 22:28 #14
På dansk er der kun en 1/100 af de bøger der er på engelsk.

Denne her har jeg hørt nogen være glade for:

http://www.libris.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-561-7
Avatar billede range Nybegynder
26. januar 2005 - 07:39 #15
Endnu en gratis on-line bog på dansk: http://www.libris.dk/default.asp?loadside=/vis_Artikel.asp?ArticleID=43 . Jeg har aldrig læst den, så jeg ved ikke om den er god eller ej.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2005 - 07:44 #16
Den bog har der været lidt brok over i diverse andre spørgsmål.
Avatar billede range Nybegynder
26. januar 2005 - 09:02 #17
ok - så vil jeg ikke anbefale den igen ;-)
Avatar billede range Nybegynder
26. januar 2005 - 09:05 #18
Det er dog et problem, at insistere på at en C++ bog skal være på dansk, da der ikke findes ret mange af dem. Endvidere findes der en del gode bøger på engelsk, så man kan ligeså godt gå igang med dem!
Avatar billede jannick281090 Nybegynder
26. januar 2005 - 12:15 #19
Ja har heller ikke noget imod de engelske :D

Bare fordi jeg ikke er specielt go til engelsk og derfor forstår jeg kun halvdelen af det.

Og da det handler om et nyt programmeringssprog har jeg et kæmpe problem, for indimellem kommer der engelske udtryk for nogle ting i C/C++ som jeg ikke forstår :P
Avatar billede kalp Novice
26. januar 2005 - 12:18 #20
Den eneste danske C++ bog jeg kender er "C++ af kris jamsa" fra IDG... til 69kr

Har bare hørt de er en mindre fejl i bogen... den er rimelig kort men dækker alligevel okay meget så enten skal du være lærenem eller finde en lidt tykkere bog:)
Avatar billede kalp Novice
26. januar 2005 - 12:20 #21
C++ er heller ikke et godt begynder programmeringssprog.. så hellere Java.. måske også C#.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2005 - 12:22 #22
Den jeg linkede til er på dansk og 380 sider.

Men programmør sproget er altså tit engelsk.
Avatar billede jannick281090 Nybegynder
27. januar 2005 - 19:49 #23
Begynder... Vil jeg ikke lige kalde mig :D

Kan en del i forvejen....

Og kan fint nok engelsk, bare ikke alle de afvancerede ord, i ASP fek.s har jeg overhovedet ingen problemer med at kode ;)
Avatar billede jannick281090 Nybegynder
01. februar 2005 - 23:20 #24
arne_v, kalp og range...

smid et svar og i må dele de point der er :D
Avatar billede kalp Novice
01. februar 2005 - 23:22 #25
Her får du et svar fra mig:)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. februar 2005 - 23:22 #26
ok
Avatar billede jannick281090 Nybegynder
02. februar 2005 - 06:56 #27
Så mangler vi bare range :D
Avatar billede kalp Novice
05. februar 2005 - 16:27 #28
hey range skal du ikke være med?:o)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2005 - 22:00 #29
ser vist ikke sådan ud
Avatar billede range Nybegynder
19. marts 2005 - 13:39 #30
Aloha - har været væk et stykke tid, så jeg har ikke lige været inde og checke ;-)
Avatar billede kalp Novice
19. marts 2005 - 13:40 #31
Du nåede det sgu alligevel:o)
Avatar billede range Nybegynder
19. marts 2005 - 15:03 #32
hehe - ja - dog med noget forsinkelse...