Avatar billede to-ra Nybegynder
24. januar 2005 - 19:00 Der er 18 kommentarer

Bærbar Fujitsu Siemens Tastaturfejl

Min Amilo 1840 har fået en vandskade og nu virker tastaturet ikke mere. Kan man købe et sådant løst (Og hvis man kan) hvor købes det så.  eller er den lige til containeren. Overslag fra reperatør (ca 11000)
Kan man komme ind som administrator uden tastatur så man kan overføre filer fra harddisk via netværk. Der er kode på min konto.
Avatar billede kobbernagel Nybegynder
24. januar 2005 - 19:25 #1
11.000 for at skifte et tastatur. Det er da lige lovlig dyrt. De er ret nemme at skifte, men jeg ved desværre ikke lige hvor man kan købe dem.

Har du ikke mulighed for at slutte et ekternt tastatus (PS2 eller USB) til den bærbare og derved logge ind og få overført dine filer?
Avatar billede to-ra Nybegynder
24. januar 2005 - 19:33 #2
Kobbernagel
Der er desværre ikke PS2 på maskinen og jeg har ikke et USB tastatur og vil ikke købe et. Tastaturet er meget nemt at tage af men om det er lige til at skifte med et andet ved jeg ikke.
Jeg har læst et sted at man kan komme ind med en diskette men der er heller ikke A drev i.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. januar 2005 - 20:29 #3
to-ra> 11.000 for at skifte et tastatur???
Mente du ikke 1100,- ???
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. januar 2005 - 20:33 #4
Det er Servicepartner Danmark og Infocare der har reservedele til Amilo 1840. Kontakt dem og hør hvad de tager for et nyt tastatur.
Avatar billede to-ra Nybegynder
24. januar 2005 - 22:08 #5
john stigers
det var en tastaturfejl (men denne pc virker godt nok) 11300 for at være helt præcis.
Prisen er fra en af de 2 som du nævner.
Købt i Electric city. Den er nægtet repareret på garantien. Jeg tror jeg vil prøve mede et usb tastatur for at se om der er flere fejl inden jeg køber et nyt tastatur.
Avatar billede to-ra Nybegynder
25. januar 2005 - 17:50 #6
Nu er jeg kommet ind på min konto med et usb tastatur.
Jeg har helt demonteret det gamle tastatur og nu beeper pc en 2 gange når den booter. Kan man på nogen måde selv teste bundkort mm for fejl inden man investerer i et nyt tastatur.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. januar 2005 - 20:07 #7
For kr. 11.300,- kan du næsten få en ny Amilo 1840...
Avatar billede to-ra Nybegynder
25. januar 2005 - 22:48 #8
john stigers
det er jeg godt klar over. derfor prøver jeg også de lidt billigere løsninger.
intil videre kører den også fejlfrit med et gammelt tastatur på usb. Ikke særlig elegant)
Har idag fået oplyst pris på et nyt tastatur 189kr + diverse omkostninger til forsendelse mm. men unægtelig noget af en besparelse hvis jeg selv kan skifte det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. januar 2005 - 22:53 #9
to-ra> det slår mig at du ikke læser hvad der skrives - se her:
to-ra citat: " Kan man købe et sådant løst (Og hvis man kan) hvor købes det så.  eller er den lige til containeren. Overslag fra reperatør (ca 11000)"

john_stigers citat: "to-ra> 11.000 for at skifte et tastatur???
Mente du ikke 1100,- ???"

to-ra citat: "john stigers
det var en tastaturfejl (men denne pc virker godt nok) 11300 for at være helt præcis."

to-ra citat: "Har idag fået oplyst pris på et nyt tastatur 189kr + diverse omkostninger til forsendelse mm. men unægtelig noget af en besparelse hvis jeg selv kan skifte det."

De tager altså ikke ellevetusinde for at skifte et tastatur!!! :)
Avatar billede to-ra Nybegynder
25. januar 2005 - 23:21 #10
john stigers prisen på reparation er oplyst hos forhandleren hvor den er købt og ikke direkte fra reparatøren. prisen på det nye tastatur har jeg fået fra Infocare idag. misforståelserne må du undskylde.
Avatar billede thill Nybegynder
08. november 2005 - 01:18 #11
Et nyt tastatur koster ca 3-500 kr x-moms, dertil kommer evt gebyr på min. ordre og evt fragt. Og da du allerede har spildt vand i dyret behøver du ikke at bekymre dig om garantien. Skift evt selv tastaturet. Det burde være lige til.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. november 2005 - 08:55 #12
thill> ligetil? Du kender ikke til Fujitsu Siemens bærbare, kan jeg se :)
Avatar billede thill Nybegynder
08. november 2005 - 08:59 #13
Jo, og det er ganske lige til at skifte Kb på den
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. november 2005 - 09:03 #14
Hvad baserer du din viden på?
Sælger eller har du service på dem?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. november 2005 - 09:04 #15
Og MON ikke spørger har fået løst problemet nu... :)
Avatar billede thill Nybegynder
08. november 2005 - 09:13 #16
Har skiftet Kb på den model og andre de sidste 4 år...
Går ud fra at problemet er løst, men den pris han var blevet oplyst gav bare ingen mening.
Heller ikke hvis det var både Mb & KB der skulle skiftes.
Avatar billede thill Nybegynder
08. november 2005 - 09:22 #17
KB DK FSP:860N50205 DKR 248,48 x-moms
MB UWL:82-UD7000-01 DKR 3408,40 x-moms
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. november 2005 - 10:00 #18
Ok.
Det er nemlig ikke så ligetil på Lifebook serien - måske det er på Amiloerne.