Avatar billede olidrengen Nybegynder
23. januar 2005 - 22:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Usb-prob.

Hey...
Jeg har en bærbar som jeg bruger dagligt.
Jeg tilslutter jævnligt min ipod for at få den opladt via usb porten, men det vil den ikke...
Kan der være noget med at der ikke er strøm-udgang fra usb-stikket? for det er ikke min ipod der er noget i vejen med, kan nemlig godt oplade fra en stationer...

Un dskyld hvis emnet falder udenfor, men jeg ved ikke rigtigt hvir jeg ellers skulle høre ad...

På forhånd tak - Olidrengen
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2005 - 22:12 #1
Det burde den kunne. Har du din bærbare sluttet til 220 volt, når du prøver? Måske slukker din bærbare for strøm til USB-porten, når du er på batteri.
Avatar billede olidrengen Nybegynder
23. januar 2005 - 22:15 #2
Den er sat til 220 volt. så... Er der ikke et eller andet sted hvor man kan bestemme om den skal smide strøm derud eller ej...
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2005 - 22:34 #3
Prøv det her:

Enhedshåndtering > Klik på plusset ud for "USB-controllere" > Find den USB-rodhub, din ipod er tilsluttet og højreklik den >  Egenskaber > Strømstyring > Fjern checkmærke i "Tillad computeren at slukke...." > OK.
Avatar billede olidrengen Nybegynder
23. januar 2005 - 22:46 #4
Mange tak, Det virker, men hvis jeg ejecter min ipod visuelt, men den stadig sidder til porten vil den ikke oplade, og det plejer den gerne at ville på min stationere...
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2005 - 23:13 #5
> "hvis jeg ejecter min ipod visuelt,"

Nu har jeg hverken bærbar eller ipod, så jeg ved ikke, hvad du mener der. Men bærbare er jo indrettet til at spare så meget strøm, som muligt. Det kan måske have noget at gøre med dine indstillinger i Kontrolpanel > Strømstyring.

Men skal det forstås sådan, at du faktisk kan oplade din ipod via USB-stikket nu?
Avatar billede olidrengen Nybegynder
23. januar 2005 - 23:39 #6
Ja, det kan jeg godt.

Det jeg mener det er at: jeg skal før jeg må tage min ipod ud af stikket, trykke på en knap så den ikke er tilgængelig fra computeren mere, men stadig er tilsluttet med kablet...

Det kan måske ikke lade sig gøre med en bærbar...

Men nu kan jeg da ihvertfald oplade den, og det er jo det vigtigste...

Smid lige et svar, så du kan få dine velfortjente point...
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2005 - 23:44 #7
Godt, du fik det til at virke, og tak for point :)