Avatar billede ey Nybegynder
23. januar 2005 - 21:15 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Netværk mellem to XP'er via linksys router

Jeg har en Linksys BEFSR41 router, hvor jeg har to Win XP computere tilsluttet.

Hvordan sætte jeg disse op til at kunne "snakke" snammen med hinanden via min router?

Jeg ønsker at kunne tilgå filer samt at dele en printer som er tilsluttet den ene pc.

Jeg har ikke diskette drev i nogle af PC'erne!!
Avatar billede flintstone Novice
23. januar 2005 - 21:20 #1
Gå ind under Netværksforbindelser i Kontrolpanelt og vælg så Konfigurering af mindre hjemmenetværk
Avatar billede returnee Nybegynder
23. januar 2005 - 21:22 #2
Start med at downloade en protokol der hedder netbeui. Jeg har desværre ikke tid til at hjælpe dig med videre opsætning, men det er der sikkert en anden der kan klare. Om ikke andet så hent netbeui og prøv dig selv frem. Det er faktisk temmelig enkelt.
Avatar billede ey Nybegynder
23. januar 2005 - 22:07 #3
Nu har jeg installeret netbeui på begge pc'er. Hvad så?
Avatar billede returnee Nybegynder
23. januar 2005 - 22:13 #4
bare gør som flintstone skrev. Du bliver af windåse vejledt meget fint under hele konfigurationen. Husk at læse alle valgmulighederne inden du trykker.
Avatar billede ey Nybegynder
23. januar 2005 - 22:18 #5
Jeg kan se den anden nu, men når jeg vælger den, så beder den om brugernavn og password, jeg mindes da ikke lige at have sat det på nogen steder??
Avatar billede ey Nybegynder
23. januar 2005 - 22:25 #6
Jeg kan jo ikke gøre dette, når den ene er min bærbar fra arbejde, så kan jeg ikke få lov at installere et mindre hjemmenetværk, da den jo tilhøre et domæne. Hvad gør jeg så nu?
Avatar billede returnee Nybegynder
23. januar 2005 - 22:28 #7
Vupti.. I den situation er jeg på glatis.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig i den sag.
Avatar billede ey Nybegynder
23. januar 2005 - 22:31 #8
Jeg kan tilgå min printer på min private pc på min bærbar nu, hvilket er det vigtigste. Så det virker nogenlunde nu...
Avatar billede returnee Nybegynder
23. januar 2005 - 22:33 #9
Et skud i tågen.
Du kan gøre din egen pc til medlem af det samme domæne. (måske)
Jeg ved ikke hvilke rettigheder jeres admin på jobbet har givet den enkelte medarbejder/arbejdsstation. Spørg ham om det imorgen, så kan han også fortælle dig om domæne, brugernavn og password.
Avatar billede returnee Nybegynder
23. januar 2005 - 22:34 #10
Hehe, ok.
Avatar billede flintstone Novice
23. januar 2005 - 22:42 #11
Avatar billede returnee Nybegynder
25. januar 2005 - 23:35 #12
Fandt du ud af noget med jeres administrator?
Avatar billede ey Nybegynder
14. februar 2005 - 19:49 #13
Har íkke rigtig fundet ud af noget desværre... Jeg vil ikke bruge den med at melde min egen computer ind i det samme domæne, det giver bare problemer med mit internet, har prøvet det engang hvor den fuckede det hele op...
Avatar billede ey Nybegynder
03. juni 2005 - 09:00 #14
Lig venligst et svar!!
Avatar billede ey Nybegynder
11. juli 2005 - 23:13 #15
Stadig ikke noget svar, så lukker nu selv!!