Avatar billede geisha Nybegynder
23. januar 2005 - 20:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Nyt grafikkort eller pc?

Hej. Fik lige anvist denne side og den lyder genial:)
Jeg spiller computerspil og har en ret god computer, men jeg kan ikke køre de nyeste spil på den bedste grafik. Mine stats er :
Win xp
2,8 procesor
120 gb
1024 mb RAM
gforce fx 256

Mit spørgsmål er: Er min computer simpelthen for dårlig til de nye eller ville det hjælpe med et nyt grafikkort? Jeg håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede espersen Novice
23. januar 2005 - 20:59 #1
det er et gforce fx 5200 ? - ja så er dit grafikkort ikke særlig kraftigt (ikke stort nok til den nyerer spil)
Avatar billede espersen Novice
23. januar 2005 - 21:01 #2
Velkommen til Eksperten (ofte også kaldet E) ;o)

Du kan få endnu mere ud af at bruge E ved at se denne FAQ :
http://www.ebruger.dk/faq/
Avatar billede geisha Nybegynder
23. januar 2005 - 21:03 #3
Ja det er det. Tak. Ville jeg kunne spille dem flot hvis jeg købte et bedre? Hvor godt skulle det være?
Avatar billede espersen Novice
23. januar 2005 - 21:04 #4
vil lige høre hvad dit budget er?
Avatar billede moocher Nybegynder
23. januar 2005 - 21:04 #5
Hvad jeg kan se ud fra disse tal (der kan være andet, da du ikke kommer med specifikationer) er det  dit grafikkort der holder dig igen. Jeg har selv resten på samme niveau eller under, undtaget grafikkortet hvor jeg købte det nye Radeon. Og jeg kan køre alt hvad jeg ber den om. Deriblandt farcry på max
Avatar billede geisha Nybegynder
23. januar 2005 - 21:04 #6
Vil nok ikke bruge mere en 1500 max
Avatar billede espersen Novice
23. januar 2005 - 21:22 #7
jeg ville overveje dette Radeon 9800 Pro: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=46904
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2005 - 10:34 #8
Tja som der er blevet skrevet før ville et nyt gfx kort give meget. Ville foreslå dette: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117741

Men hvis du virkelig vil have noget kratig så kig efter GeForce 6800GT, koster dog en små 3000kr, men rykker ufatlig meget.
Avatar billede geisha Nybegynder
25. januar 2005 - 20:21 #9
tak for alle svarene. Men ville det være godt nok bare at købe gforcefx 512?
Avatar billede espersen Novice
25. januar 2005 - 20:42 #10
nej det vil jeg ikke mene - antallet af ram er langt fra så vigtigt som at vælge en god garfikchip !

men smid et link til den du har i tankerne