Avatar billede sagga Nybegynder
23. januar 2005 - 13:28 Der er 6 kommentarer

kan man tage backup fra my documents?

hej eksperter..!

Er det muligt at, fra dos, at tage backup af my documents, hvis jeg har en NTFS partition fra en bærebar..? og hvordan gøre jeg det..!

bærebar model: hpomnibook xe4500
Avatar billede haverslev Novice
23. januar 2005 - 13:30 #1
Gemme back-up af Word / Exel filer på Diskette:
Husk at sætte en tom diskette i drevet.
Åbn Word eller Exel, klik på filer, klik på Åbn og man er inde i biblioteket, hvor man gemmer sine
Dokumenter osv.  Her markere man de filer/dokumenter man vil tage en back-up af og mens de er markerede, højre klikker man på en af de markerede og vælger man linien: SEND TIL og kører over og vælger herefter :3½” diskette (A-drev)  nu kan man høre, at den skriver på disketten.

PS. Husk at tage disketten ud, ellers vil pc`en ikke starte op næste gang, pc`en vil vise en sort skærm og en tekst som siger, dette er ikke en systemdisk / dette er ikke en boot disk osv..
Avatar billede haverslev Novice
23. januar 2005 - 13:34 #2
bob bob, overså at det skulle være fra DOS :)
Avatar billede sagga Nybegynder
23. januar 2005 - 13:35 #3
ok. men hvordan kan jeg åbne dos, min bærebar fryser sig fast efter windows logget..?
Avatar billede gammelhat Nybegynder
23. januar 2005 - 13:38 #4
Avatar billede haverslev Novice
23. januar 2005 - 13:39 #5
Er der et problem med at komme i windows od det er derfor du vil lave backup via dos ?

Repair af Windows XP:
Hvis du har din XP cd og din Cd-Key klar, kan du lave en repair. Du mister ikke noget ved det.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;
2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)
3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.
Dog skal der gøres opmærksom på at alle updates skal lægges ind igen. Desuden skal nye opdaterede drivere, som man selv har lagt ind, installeres igen.
Avatar billede hcars Novice
23. januar 2005 - 13:46 #6
>>GammelHat
Har han ikke et problem med at lave en w98-bootdisk, hvis han kun har XP, 2000 eller NT, og i øvrigt ikke kan boote.
Det kræver vel en anden maskine, der er w98 på?
Endnu en grund til aldrig at smide noget ud.
Ideen med NTFSDOS er rigtig god.
Ku' du også hjælpe med den rigtige dos-kommando?
Det der med parametre for subdirectories osv. kan godt være lidt rustent.