Avatar billede frendsen Nybegynder
23. januar 2005 - 08:38 Der er 5 kommentarer

Softwarefejl, xp home

1. xp kan ikke overføre/brænde filer til cd.
2. Nero 5.5 brænder men ved verifiering melder programmet - ledig - og brændingen mislykkes, cd lukket.
Nero er prøvet afinstalleret/geninstalleret uden resultat.
3. Når kontrolpanel åbnes melder microsoft fejl. Derefter forsvinder de åbne programmer på proceslinien og vender tilbage, undtagen printeren som er tilsluttet et usb stik. Dette sker i perioder.
4. ACDSee billedbehandling taber af og til et billede, d.v.s billedet smutter over til Windows billed og faxfremviser for at åbnes der. Fejlen kan rettes ved at åbne en anden mappe i ACDSee og tilbage er alt ok.
Avatar billede off-line Nybegynder
23. januar 2005 - 11:55 #1
Prøv at gå ind i din commandopromp og skriv sfc/scannow og tryk enter.
Så undersøger windows dine Windows drivere. Der kommer en lille rude op, men den
kan godt gemme sig bag commandopromtem. Når scanningen er færdig, lukker ruden
bare uden at fortælle, om der var noget galt.
Hvis det ikke hjælper skal du nok lave en repair under installation.
Avatar billede frendsen Nybegynder
24. januar 2005 - 06:32 #2
sfc /scannow kører normalt men computeren ber om
xp prof cd, det er galt da jeg kører med xp home.
Det må nok blive til en ny inst. fra begyndelsen.
Avatar billede off-line Nybegynder
24. januar 2005 - 12:51 #3
Xp pro Det var da underligt. jeg går ud fra, at du har prøvet at sætte Home i
drevet. Hvis det er en original XP CD, kan du jo ringe til Microsoft, for det
må ikke kunne ske.
Avatar billede frendsen Nybegynder
25. januar 2005 - 19:34 #4
Jeg lavede en opgradering med XP home cd.
En mistanke om en konflikt mellem programmer
er næsten bekræftet. Mit lydkort med software
er smidt ud efter mystiske fejl i andre sammenhæng.
Nero blev afinstalleret før opgraderingen.
XP og Nero brænder som før.
Men her har jeg vist lavet rod, hvordan giver jeg
points til dig gotfred. Med tak for gode råd.
Avatar billede off-line Nybegynder
25. januar 2005 - 20:50 #5
Du har jo selv fundet fejlen, så læg selv et svar og snup point. Det er rart
at høre, at du klarede det.