Avatar billede justaname Nybegynder
22. januar 2005 - 17:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

upload af database

Hej
Jeg har en side der benytter sig af en mysql database.
Problemet er bare at jeg skal skifte webhotel og jeg kan ikke finde ud af at uploade databasen på det nye webhotel.
webhotellet benytter sig af phpmyadmin - ligesom det gamle webhotel også gjorde.
jeg kan godt finde ud af at eksportere databasen, men jeg kan ikke lige finde ud af at importere den igen.

er der nogen der kan give mig et lille fif til hvordan jeg skal uploade databasen?
Avatar billede martor Nybegynder
22. januar 2005 - 23:54 #1
Har du eksporteret din base ud i en fil? Du skal højst sandsynlig nøjes med tabeller og data, da webhotellerne ikke normalt tillader at man selv opretter databasen og denne derfor har et forskelligt navn.

Men, hvis du har tabeller og data ude i en tekstfil, så vælger du (i phpMyadmin) din database. Klikker på SQL, vælger din fil i fil-feltet og trykker udfør.

Det burde gøre det for dig...
Avatar billede justaname Nybegynder
23. januar 2005 - 11:46 #2
hver gang jeg prøver at importere txt filen til databasen kommer den med følgende fejl:

MySQL returnerede: Dokumentation
#1007 - Can't create database 'mitdomæne_dk_db'. Database exists
Avatar billede espersen Novice
23. januar 2005 - 11:52 #3
i starten af din sql-fil skal du slette en linine
lige før hvor der står USE databasenavn - står der Create dabase (noget lignende) - slet den linie.
Avatar billede justaname Nybegynder
23. januar 2005 - 11:57 #4
det ser ud til jeg kun havde eksporteret en del af databasen og ikke hele databasen.
har aldrig rodet med sql databaser før så jeg var lidt lost.

men jeg takker for hjælpen :)