Avatar billede cuff Nybegynder
22. januar 2005 - 16:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med automatisk kopiering af billeder

Hej..

Jeg er ejer af et Dantax SX-3300 Z3 digital kamera. og indtil for et par uger siden, har windows hver gang jeg har koblet kameraet til pc'en spurgt hvad jeg ville gøre med indholdet. Men nu lige pludseligt ud af den blå luft, bliver jeg ikke længere spurgt om noget som helst. Den figurerer blot som en flytbar disk. Og prøv lige at forklare en kvinder hvordan man kopierer og sætter ind! No Good!

Er der nogen der har en ide om hvordan jeg igen for windows til at spørge? Jeg har tjekket at den er indstillet til at spørge!

På forhånd Tak
Cuff
Avatar billede milter Ekspert
22. januar 2005 - 22:46 #1
Hvor plejer du at gemme dine billeder? Laver du selv en mappe, som de bliver gemt i, eller bliver mappen dannet automatisk?

Prøv: Start > Alle programmer > Tilbehør > Windows Stifinder > Klik på plusset ud for "Denne computer" > Dit kamera skulle optræde her som "Flytbar disk" > Åbn og se, om du kan finde dine billeder her.

Kom tilbage, når du har fundet dem.
Avatar billede cuff Nybegynder
23. januar 2005 - 00:01 #2
jo tak alt det der er jeg med på.

problemet er at windows xp har en funktion når du kobler kameraet til, eller sætter en cd-rom i, så kommer der en menu frem hvor du kan vælge hvad xp skal gøre med filerne. og når det er kameraet, er en af disse muligheder, at xp kan kopiere billederne direkte til billedmappen, hvorefter den opretter en mappe med navn eller dato og fylder bilederne deri.
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2005 - 01:38 #3
Hvis du kan finde billederne, kan du også selv gøre det, som XP gjorde for dig tidligere :)

Men spørgsmålet er så, om du vil prøve at få XP til at virke, som den gjorde tidligere, eller prøve at finde ud af, hvordan du selv kan flytte billederne over i en mappe (Og prøv lige at forklare en kvinde ....)

Hvad sker der, når du sætter kameraet til, meddelelser fra XP, hvilke vinduer åbner, o.s.v.?
Avatar billede cuff Nybegynder
23. januar 2005 - 10:14 #4
der sker intet når jeg kobler kameraet til, men nevermind. Jeg installerer xp på ny. så ser vi hvad der sker
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2005 - 12:47 #5
Det burde ikke være nødvendigt at gå så drastisk til værks. Har du andre problemer? Hvad sker der, når du putter en CD i maskinen?
Avatar billede cuff Nybegynder
28. juli 2005 - 16:06 #6
ok