Avatar billede tregger Nybegynder
20. marts 2001 - 23:16 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

hvad er kernell32.dll

jeg har lige installeret win me paa min gamle maskine men nu vil den ikke starte noget som helst i dxdiag siger den det er kernel32.dll der er korrupt.da jeg instalerede win me klagede den over den ikke kunne finde regsv32.dll eller deromkring.
kan det v;re fordi det er en gl version af win me jeg har installeret .

tregger
Avatar billede dcf_psycho Nybegynder
20. marts 2001 - 23:20 #1
hmmm aner det ikke ang. regsv32.dll men Kernel32.dll er en system fil som der er mange problemer med mit forslag er at du installerer dit Win ME forfra altså formatterer din HD helt!!
Avatar billede hotpop Novice
21. marts 2001 - 09:48 #2
gammel version af Me??? NEJ! der findes jo kun en version lige nu. Mener du ikke installeret fra en gammel cd-rom?
P.s. Er det en helt ren installation eller en upgrade? Hvis upgrade skal du nok lave en helt ren installation da visse registreringsfiler er anderledes end dem fra win98...
Avatar billede wisen Nybegynder
21. marts 2001 - 09:54 #3
Begge filer er systemfiler, som Windows ikke kan leve uden. Windows\' kernefunktionalitet ligger i kernel32.dll, og regsvr32.dll bruges til at registrere f.eks. dll filer til brug i systemet. På godt dansk vil jeg sige at din installation er fu**ed up; Jeg vil råde dig til at prøve igen...
Avatar billede hotpop Novice
21. marts 2001 - 10:02 #4
du kan også prøve at finde kernel32.dll + regsvr32.dll på din cd-rom og manuelt kopiere dem ind på Harddisken.
kernel32.dll = c:\\windows\\system
regsvr32.dll = c:\\windows

regsvr32.dll er jeg lidt i tvivl om da jeg har skiftet fra me til 98, så måske der er andre der ved det?
P.s. kan være de ligger i en *.cab fil.
Avatar billede awesome Nybegynder
21. marts 2001 - 19:41 #5
hmm...kernel32.dll, har det ikke noget med graffikkortet at gøre? Har selv en del problemer med det, men det kan i hvert fald ikke fixes på min.
Avatar billede hotpop Novice
21. marts 2001 - 20:15 #6
kernel32.dll har ikke noget m. grafikkort at gøre
Avatar billede awesome Nybegynder
21. marts 2001 - 20:19 #7
Oki, sorry, så må jeg forveksle det med en anden, det eneste jeg kan sige er at kernel32.dll, tit går i krak!
Avatar billede hotpop Novice
21. marts 2001 - 20:21 #8
awesome> eller også er det bare vindsovs som går ned...
Avatar billede wisen Nybegynder
23. marts 2001 - 15:16 #9
awesome >> Jeg har s** aldrig set kernel32.dll \"gå i krak\". Kan du udbybe lidt :)
Avatar billede hotpop Novice
23. marts 2001 - 17:19 #10
wisen> \"kernel32.dll har begået en ulovlig handling i modul.... osv osv osv\" Svarede lige for awesome...
Avatar billede wisen Nybegynder
26. marts 2001 - 08:14 #11
hehe, ja det tænkte jeg nok, jeg viste bare ikke hvordan noget \"gik i krak\" :)
Avatar billede tregger Nybegynder
27. marts 2001 - 15:21 #12
i har ret alle tre det var installationen der var fucked up.Først tredje gang fik jeg det til at virke.

ps hvor er win-me elendigt har aldrig været ude for noget lignende. Jeg holder mig til win2000