Avatar billede andersd241 Nybegynder
22. januar 2005 - 14:01 Der er 23 kommentarer

Hjælp - harddisk problemer

Hej. jeg er online fra nu og indtil det lykkes at få min eksterne harddisk til at du. Er der nogen som kan guide!

Mit indlæg er her, med 200 point + 100 her.
http://www.eksperten.dk/spm/583339?Esession=4fbca86a9f8f3363d724335224487c27
Avatar billede majsmarken Nybegynder
22. januar 2005 - 14:16 #1
http://www.kotf.dk/hdfejl.JPG

Hvis du gør det modstatte - FRA ext. HD til int. HD ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
22. januar 2005 - 14:19 #2
Jeg har nemlig (næsten) den samme Maxtor ext. USB/FW disk. Er forbindet via FW til  min W2K Server med et "løst" PCI FW/USB kort. Virker fint.
Bruges til (film/musik) arkiv - dvs. relativt store filer - ingen problemer...
Avatar billede andersd241 Nybegynder
22. januar 2005 - 14:20 #3
jeg kan jo ikke overføre noget til den ud at det sker... så den er pretty emty :-(
Avatar billede andersd241 Nybegynder
22. januar 2005 - 14:20 #4
uden at det sker...
Avatar billede andersd241 Nybegynder
22. januar 2005 - 14:22 #5
majsmarken skrev: "Er forbindet via FW til  min W2K Server med et "løst" PCI FW/USB kort."
det forstår jeg ikke helt, normalt sprog ?
Jeg har kun 2 firewirestik i min pc. det er i mit videokort, det ene bruger jeg til digitalvideo-cam. det andet har jeg sat den eksterne i. computeren kan godt finde den, men altså ikke overføre.
Avatar billede andersd241 Nybegynder
22. januar 2005 - 14:24 #6
den kan godt overføre billeder og andre mindre filer... men når jeg fx overfører film i 300 mb-klassen, så går det galt...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
22. januar 2005 - 14:28 #7
Det jeg mener:
Min Windows 2000 Server er en rimelig 'gammel' 400Mhz Intel. Er ikke født med USB 2.0 eller for den sags skyld Firewire (FW). Derfor et løst PCI baseret USB 2.0 + FW kort sat i maskinen. Og bruger så denne FW forbindelse til min externe HD.

Jeg ka' forstå at din kværn (PC) ikke er 'så' gammel så det burde jo virke...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
22. januar 2005 - 14:32 #8
Tanke:
Opdater driver til Firewire (FW) ?

via Enhedshåndteringen - find FW 'dimsen' - fjerne driver - genstart - og XP indlægger en (ny?) driver.

og/eller
samme - opdater driver - og lad den 'se' internettet...

og/eller
opdater bundkortdriver (jeg går ud fra at dit FW er en integreret del af bundkortet?)
Avatar billede andersd241 Nybegynder
22. januar 2005 - 14:33 #9
ja, har 1,5 ghz, 512 ram... så den er 1½ år gammel.
Jeg har i forvejen to interne harddiske i computeren. Kan det give konflikter? Skal pc'en vide at det er en ekstern harddisk?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
22. januar 2005 - 14:34 #10
Du har formegentlig formateret mm. den via Diskhåndteringen ?
Avatar billede andersd241 Nybegynder
22. januar 2005 - 14:34 #11
ja
Avatar billede majsmarken Nybegynder
22. januar 2005 - 14:37 #12
Prøv alligevel at opdatere driver til bundkort/Firewire - vha dette tool kan du præcist se hvad dit bundkort hedder:
http://www.lavalys.com/products/download.php?dlid=2&lang=en
tit med link direkte til leverandør download side...
Avatar billede andersd241 Nybegynder
22. januar 2005 - 14:38 #13
nyt screenshot - af proberties: www.kotf.dk/hdfejl1.JPG
Avatar billede majsmarken Nybegynder
22. januar 2005 - 14:44 #14
Ref.: 22/01-2005 14:37:06
Avatar billede andersd241 Nybegynder
22. januar 2005 - 14:44 #15
eh, guide??? hvor finder jeg bundkort/firewire-info??? Under grafikkort, eller??
Avatar billede andersd241 Nybegynder
22. januar 2005 - 14:55 #16
ved mine cache-oplysninger står der at den interne er tilkoblet og den eksterne er frakoblet. har det noget at sige?

Kan stadig ikke finde ud af, hvor jeg finder mit bundkort... er det motherboardet ? Har åbnet Everest...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
22. januar 2005 - 15:03 #17
motherboardet = bundkort - Jeps...

(Tilbage senerer - må rende nu...)
Avatar billede andersd241 Nybegynder
22. januar 2005 - 15:17 #18
Det ligger sku over min forstand... Kan lave et screenshot, så kan du måske finde den opdatering ?
Avatar billede andersd241 Nybegynder
22. januar 2005 - 19:00 #19
det virker med usb-stikket har jeg lige fundet ud af. Men vil stadig gerne have firewire til at virke, for det går noget langsomt med USB.
Så har brug for hjælp til at opdatere bundkort eller finde fejlen...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
22. januar 2005 - 19:47 #20
Hurtigt: fortæl/klip ud hvad der står om motherboardet = bundkort ifølge Everest
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. januar 2005 - 19:35 #21
???
Avatar billede andersd241 Nybegynder
24. januar 2005 - 00:28 #22
motherboardinfo = www.kotf.dk/hdfejl3.JPG
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. januar 2005 - 20:12 #23
Sorry - lidt delay - arbejdsramt...

Et eller andet sted omkring
http://sj.dfi.com.tw/Support/Download/download_us.jsp?CATEGORY_TYPE=MB&INDEX_TYPE=MB&SITE=UK er det muligt at Downloade driversæt for dit Motherboard/Bundkort ?