Avatar billede mirovich Nybegynder
22. januar 2005 - 13:59 Der er 9 kommentarer

Vil ikke lukke - genstarter i stedet

Hej

Jeg tænkte at det var på tide jeg fik hentet nogle sikkerheds opdateringer ned fra Microsoft. Efter at have hentet dem ned har jeg ikke kunne lukke computeren ned. Når jeg beder den om at lukke ned genstarter den.

Så ville jeg se hvis jeg nu installerede servicepack 2 om det så kunne fikse problemet. Men jeg kan slet ikke få lov at installere SP2. Den kommer frem og siger at den forvnetede version af programmet ikke kan findes i systemet.

Så jeg vil bare gerne i første omgang få min computer til at lukke ordentligt ned. Er det noget I kan hjælpe mig med?
Jeg bruger windows XP.

Venlig hilsen
Mir
Avatar billede hcma Novice
22. januar 2005 - 14:37 #1
hvilket tastatur har du?
Avatar billede mirovich Nybegynder
22. januar 2005 - 17:49 #2
Jeg bruger et Logitech Corded Deluxe Acsses keyboard.
Af mus bruger jeg en Mouseman Wheel ligeledes fra Logitech.
Avatar billede mirovich Nybegynder
24. januar 2005 - 21:04 #3
Ikke nogen der har nogle guldkorn om sgaen her som de har lyst at dele med mig?

Catboy - prøver du at sige at det evt. er keyboardedts skyld og jeg måske skal opdatere driveren her eller?

Venlig hilsen
Mir
Avatar billede hcma Novice
24. januar 2005 - 21:59 #4
ja, jeg har mistanke til tastatur + mus.
Har selv haft samme problem, hvor det var en defekt driver som forårsagede problemet.
Efter total uninstall af Logitech, genstart og re-install af ny driver gik det hele i selg selv igen = alt virkede igen.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. januar 2005 - 22:16 #5
Saks SP2 fra:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
som 'løs' fil (~280Mb). Og gem passende sted.
Afbryd fra internettet (stikket ud) når du instalere SP2.
Når alt ser ud til at virke SÅ tilslut til internet (stikket i igen) og rul til WindowsUpdate http://windowsupdate.microsoft.com/ for de sidste/nyeste opdateringer...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. januar 2005 - 22:18 #6
... din PC bør (læs:skal) være 'ren' for virus/snavs for at SP2 instalation skal gå godt!!!

Lidt om SP2:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#sp1mm  (Tja - catbody link igen)
Avatar billede mirovich Nybegynder
26. januar 2005 - 00:06 #7
Okay jeg har installeret ny software til tastaturet. Jeg blev dog anbefalet også at opdatere min mus. Jeg tjekkede dennes driver og den er ikke opdateret til win xp.
Min mus er en Logitech Mouseman Wheel optical og min mouseware er 9.1. På Logitechs hjemmeside kan jeg desvære ikke finde en opdatering af denne driver. Er der nogen der har et link til hvor jeg kan downloade en opdatering?
Avatar billede mirovich Nybegynder
28. januar 2005 - 14:07 #8
Så har jeg også fået opdateret driveren på musen så også denne passer til windows xp. Men indtil videre har det så ikke hjulpet på lukke problemet. I wekenden tror jeg så jeg vil give mig i kast med SP2.
Avatar billede mirovich Nybegynder
29. januar 2005 - 22:37 #9
Efter jeg idag fik installeret SP2 så vil min computer igen gerne lukke når man beder den om det.
Det var jo dejligt rart at få det problem ud af verden. Tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Mir