Avatar billede bimmer17 Nybegynder
22. januar 2005 - 12:25 Der er 2 løsninger

Certificering, hvad kan betale sig?

Hej
Jeg er uddannet Datamatiker, men har aldrig fået jobbet, jeg har dog været til nogle jobsamtaler. Hver gang glipper det fordi jeg ikke har erfaring :o(

Nu vil jeg satse 100% på succes i jobsøgnigen, selv om jeg da godt ved at 100% ikke eksisterer.

Jeg overvejer seriøst en MCP i Windows server 2003, og så nogle sikkerhedskurser der udmunder i et certifikat, alt i alt løber det op i 50.000, som jeg selv vil betale (det er hvad jeg kan skrabe sammen).

Så er spørgsmålet om det overhovedet er realistisk, at få job med dette, eller skal der andre ting til.

forslag modtaget meget gerne, samt gode råd.

Jeg giver 200p for det bedste råd/forslag.

På forhånd tak.
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. januar 2005 - 12:44 #1
læs denne artikle,denhandler præcost om dette og spørg så

http://www.eksperten.dk/artikler/489
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. januar 2005 - 12:47 #2
Det er bestemt realistisk at få job, hvis du er dygtig, og faktisk er certificering en af vejene til job, da det jo bl.a. er sikkerhedsfirmaerne der står for de deciderede sikkerhedscertificeringer.

Mine artikler om sikkerhed, vil kunne give dig et fingerpeg om hvilke værktøjer og teknikker du skal mestre. Certificeringsmæssigt bør du nok gå efter CIISP, GCFW, GCFA samt e.v.t. MCSE og LPI Læs artiklen, der er de beskrevet