Avatar billede digilsd Nybegynder
22. januar 2005 - 10:57 Der er 18 kommentarer

Brugerkonti problemer

Det hele startede med at jeg installerede virus programmet Avast.
Men ven opdagede min computer kode, hvilket resulterede i at jeg ville skifte den.
Men Avast ville åbenbart ikke lade mig gå ind i bruger konti :S
Så jeg afinstallerede og installerede AVG.
Men når jeg går ind i Brugerkonti kommer der en hvid boks, en frem og tilbage knap, og en startside knap.
Før jeg installerede Avast virkede brugerkonti helt fint..
Hvad kan være galt?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. januar 2005 - 11:07 #1
Det er ikke godt at vide, men mit umiddelbare bud på at løse problemet er at lave en systemgendannelse tilbage til lige før du installerede Avast.
Klik start | programmer | tilbehør | systemværktøjer | systemgendannelse.
Følg guiden og sæt systemet tilbage til lige før du installerede Avast.
Avatar billede digilsd Nybegynder
22. januar 2005 - 14:17 #2
Argh.. Har sat system gendannelse fra :-/
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. januar 2005 - 14:20 #3
Prøv lige at se om brugerkonti virker i fejlsikret tilstand.
Avatar billede digilsd Nybegynder
22. januar 2005 - 14:22 #4
Hvordan sætter jeg computeren i fejlsikret tilstand?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. januar 2005 - 14:31 #5
Tryk gentagne gange F8 under opstarten og du får så en menu op hvor du kan vælge fejlsikret tilstand.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. januar 2005 - 14:34 #6
En anden ting du lige skal prøve når du er kommet i normal tilstand igen er at køre denne registry cleaner. http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4001
Kør en tur med den og fix alt hvad den finder. Genstart så og prøv igen om brugerkonti virker i normal tilstand.
Avatar billede digilsd Nybegynder
22. januar 2005 - 14:49 #7
Tusind tak. Vil jeg prøve :)
Avatar billede digilsd Nybegynder
22. januar 2005 - 14:55 #8
Nu har jeg kørt en regsupreme, men min computer vil ikke starte i fejlsikret tilstand.
Når du siger opstartet, præcis hvad mener du så?
For trykkede op til flere gange mens windows XP logoet var der (som loadede), men intet sker.

Det virker stadig ikke >_>
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. januar 2005 - 15:04 #9
Blot glem det med fejlsikret, idet vi efter nærmere omtanke ikke bliver klogere af at den måske virker i fejlsikret tilstand.
Det er faktisk før windows logoet vises at du skal trykke F8, for at komme i fejlsikret tilstand, blot lige til oplysning.

Klik start | kør, skriv:
sfc /scannow
og tryk enter. Den scanner nu system filerne og checker at de alle er den korrekte version.
Avatar billede digilsd Nybegynder
22. januar 2005 - 15:08 #10
Der kommer en sort boks op kort, og så forsvinder det igen..
Ved virkelig ikk hvad der sker for min computer :S
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. januar 2005 - 15:23 #11
Jeg ved heller ikke lige hvad der sker, men der er en måde hvor jeg kan se en del mere mht hvad du har kørende osv.

Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Derefter udpakker du Hijackthis og smider filen i en mappe, oprettet kun til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede digilsd Nybegynder
22. januar 2005 - 15:59 #12
Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Programmer\Alias\Maya 6.0 Personal Learning Edition\docs\wrapper.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\Alias\Maya 6.0 Personal Learning Edition\docs\jre\bin\java.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
C:\Programmer\HP\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\Programmer\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe
C:\WINDOWS\System32\hphmon05.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\Creative\Shared Files\CAMTRAY.EXE
C:\Programmer\Apoint2K\Apntex.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\G001-1.0.24.0\gnotify.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\HP\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Steam\Steam.exe
C:\PROGRA~1\MOZILL~1\FIREFOX.EXE
C:\Documents and Settings\William\Skrivebord\Ligegyldigt shit\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.hp.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.hp.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Programmer\HPQ\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CamMonitor] C:\Programmer\HP\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\HP\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [eabconfg.cpl] C:\Programmer\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD05] c:\Programmer\HP\{45B6180B-DCAB-4093-8EE8-6164457517F0}\hphupd05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHmon05] C:\WINDOWS\System32\hphmon05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Creative WebCam Tray] C:\Programmer\Creative\Shared Files\CAMTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\G001-1.0.24.0\gnotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hp.com
O16 - DPF: {39B0684F-D7BF-4743-B050-FDC3F48F7E3B} (FilePlanet Download Control Class) - http://www.fileplanet.com/fpdlmgr/cabs/FPDC_1_0_0_44.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1100972468406
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: cetihpz - {CF184AD3-CDCB-4168-A3F7-8E447D129300} - C:\Programmer\HP\hpcoretech\comp\hpuiprot.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Maya 6 PLE Documentation Server - Unknown - C:\Programmer\Alias\Maya 6.0 Personal Learning Edition\docs\wrapper.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: SymWMI Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. januar 2005 - 16:13 #13
Hmm.. loggen er faktisk pinligt ren, og der er ikke rigtigt nogle mistænkelige programmer i hukommelsen.

Har du firewall på maskinen ? Jeg kan se noget Symantec i nederste linie.
Avatar billede digilsd Nybegynder
22. januar 2005 - 16:59 #14
Ja, har Service pack 2 firewall'en.
Har vist glemt at afinstallerer alle Symantec programmerne.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. januar 2005 - 02:23 #15
Hmm...må nok indrømme at jeg er lidt på herrens mark her.

Prøv at se om dette virker:
klik start | kør, skriv:
control userpasswords2
og tryk enter. Virker den ?
Avatar billede digilsd Nybegynder
23. januar 2005 - 17:19 #16
Den siger at hvis jeg vil ændre adgangskode for min bruger skal jeg trykke Ctrl+Alt+Delete og vælge "angiv adgangskode" men det virkerlidt underligt, for kan ikke finde noget sted hvor dette står.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. januar 2005 - 07:59 #17
Nej, det virker kun hvis man har deaktiveret "brug velkomstsiden", men det er jo den side som ikke virker.

Jeg vil anbefale at du laver en repair af windows. Her er en guide: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. februar 2005 - 15:39 #18
Jeg lægger et svar hvis du kunne bruge mit info til noget ..