Avatar billede runemaxx Nybegynder
22. januar 2005 - 10:06 Der er 4 kommentarer

revner i jorden

hej alle sammen, er der nogle der kan fortælle mig en god metode på hvordan man laver revner i jorden, ligesom i ice age hvor bjerget revner hele vejen ned, evt tutorials må gerne tilføjes..
Avatar billede amigafreak Nybegynder
09. marts 2005 - 22:32 #1
animér dine vertex'er, det er vist den letteste måde..
Avatar billede osborne Nybegynder
31. oktober 2005 - 19:11 #2
Den kan laves på mange måder .. og typisk vil man bruge script til at hjælpe med en sådan animation. Et workflow kunne være:

1. Lav en spline for hele den "vej" som din revne skal tage.
2. Lav et script som løber igennem din spline, og for hver skridt sætter den en ny animationskey og animerer at sprækken åbner sig på det sted.

Dette kræver naturligvis kendskab til MaxScripting og noget arbejde. Men i sidste ende nok hurtigere end at håndanimere det hele vejen igennem (og samtidig nemt at ændre på og lave om og så blot bede scriptet om at lave en ny animation med ændringerne, indtil du er tilfreds).

Du kan eventuelt stille det som en opgave hvis du ikke kender MaxScript så kan det være nogen kan hjælpe dig med at strikke det sammen.
Avatar billede osborne Nybegynder
11. marts 2006 - 01:40 #3
Hvad så ?
Avatar billede osborne Nybegynder
02. april 2006 - 23:13 #4
Ok, her er så en anden metode du kan bruge. En super ide hvor du animerer en boolean operation .. se på side 3 i følgende tutorial, det vil lige præcis lave den effekt du snakker om:

http://67.15.36.49/team/Tutorials/cutting/cutting1.asp

Håber du kan bruge det