Avatar billede fotobob Nybegynder
21. januar 2005 - 19:20 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Installation og opsætning af Navision på egen hånd?

Hej

Jeg har netop modtaget et tilbud fra vores kontorforsyning/IT
på at Opsætte Navision, dvs. viderebringe vores regnskab fra Concorde Light. Prisen er på 12.000,- og det er 14 arbejdstimer.

SÅ er spørgsmålet, kan man gøre det selv, altså installere programmet og videreføre vores nuværende regnskab til det nye Navision?
Avatar billede mariaf Juniormester
21. januar 2005 - 19:30 #1
Hvor stor er databasen og hvor mange tilretninger har I? Og fra hvad til hvad? En C5 light version et eller andet til nyeste version, eller fra C5 til Attain?
Men ja, det kan du godt selv, hvis du ved hvad tilretninger betyder og forstår udskrifterne - og så selv kan tilpasse faktura, OrdreBekræftelser og hvad I ellers skal bruge af den slags
Avatar billede fotobob Nybegynder
21. januar 2005 - 20:00 #2
maria f > Jeg fik af vide af dem jeg sælger mig programmet at det bedre kunne betalt sig at købe en ny version af Navision C5, fordi det ville næsten koste det samme at opgradere min nuværende version. Jeg ved faktisk ikke helt hvad han taler om, men den version som det bedre kunne betale sig koster ca. 14.000,- Og så ville den indeholde alle Navision funktioner, nok noget med ubegrænset plads. Men fordi jeg ikke kan nøjes med grundpakken skyldes at, der ikke er nom debitor/lager/kreditor/leverandør plads med fra start af!
Avatar billede fotobob Nybegynder
21. januar 2005 - 20:04 #3
Concorde C5 Light v. 1.60.4 DK

Det er den version vi arbejder med nu, og den er fra år 1999.

Problemet er at vi ikke kan have flere debitorer bla.

Men hvis det bedre kan betale sig at købe versionen til 14.000 i stedet for at opgradere, men jeg kan bare ikke helt overskue hvad sælgeren mener!?!

Jeg ved ikke på nuværende tidspunkt hvilke tilrettelser der skal til, da det ikke er mig der bruger programmet, faktisk har jeg aldrig brugt det, kun leget lidt med det. Men meningen er altså at jeg selv skal til at arbejde med det, når vi får en ny version op og køre.
Avatar billede mariaf Juniormester
21. januar 2005 - 20:13 #4
Opdateringsabbonnementet bliver for dyrt i forhold til at købe en ny, så derfor skal I have en ny. Det koster så at opdatere jeres data, og det kan du ikke selv, fordi du mangler de mellemliggende versioner. Desuden skal der laves fakturatilretning, hvilket du nok godt kan selv, men du skal have masser af god tid for at det kan svare sig i forhold til at købe sig til assistancen.
Avatar billede fotobob Nybegynder
21. januar 2005 - 21:01 #5
Ja det er nok rigtigt nok! Men jeg synes 12.000 er lige i overkanten! Det må kunne gøres billigere!
Avatar billede jolly91 Nybegynder
21. januar 2005 - 21:59 #6
Hvis der er tale om en ver. 1.60.4 uden udviklingsværktøjer vil jeg vurdere at den kan opgraderes på 4-6 timer. så 12 timer lyder i overkanten. Men der kan dog være nogen usikkerhed omkring jeres rapportlayout, da disse muligvis skal tilrettes i den nye version 3.0 sp3.
Avatar billede mariaf Juniormester
22. januar 2005 - 00:35 #7
De har 1.8 Gb data :-) og det er en fastprisopgave.

Vi kender ikke forudsætningerne, så derfor er det svært at vurdere opgaven. Der skal ikke være meget tilretning eller aftale omkring andre ting før det løber op.