Avatar billede klaaes Nybegynder
21. januar 2005 - 17:41 Der er 8 kommentarer

Bivas høje placering

Hej

Er der nogen der kan give et par bud på, hvordan det kan være at Biva Møbler ligger nummer 1 på google når man søger på 'møbler'?

Det kan godt være der er mange der linker til dem, men da ikke så mange som så mange andre møbelhandlere har. F.eks. Ikea.
Istedet har de en dynamisk menu, der ødelægger den interne link-struktur fuldstændigt. Derudover benytter de frames og der står ikke ligefrem møbler overalt på deres side.

Jeg forstår det simpelthen ikke.

Klaaes
Avatar billede espersen Novice
22. januar 2005 - 14:39 #1
fatter det heller ikke
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. januar 2005 - 14:44 #2
De har nok haft et firma der er specialiseret på sögemaskiner og placering, til at hjälpe sig.
Söger man på möbler i Sverige (Google), kommer Ikea ikke med på de förste mange pladser. Der burda man da mene at de kom först ;o)
Avatar billede espersen Novice
22. januar 2005 - 14:59 #3
Tror de benytter doorway / hallway - det er efter min mening lidt fusk. Dvs. at søgemaskiner ser en ting mens vi ser noget andet.

SAS-hotellerne blev blacklistet af google for det. Læs denne artikel
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=25932#
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
22. januar 2005 - 17:57 #4
Jeg tror faktisk ikke, at der er tale om doorway eller cloacking. Hvis man ser siden med en ren tekstbrowser ser siden okay ud. Alt i alt kan man vel også sige, at brugerene ikke bliver snydt, idet Bivas side jo rent faktisk handler om netop møbler?
Avatar billede jladata Nybegynder
01. februar 2005 - 05:44 #5
Jeg ved ikke om det kan være fordi at Bivas betaler til google for at ligge øverst på deres søgeliste.
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
01. februar 2005 - 06:35 #6
"Jeg ved ikke om det kan være fordi at Bivas betaler til google for at ligge øverst på deres søgeliste."

Nope.
Avatar billede dennishh Nybegynder
22. september 2005 - 08:07 #7
enig med Roscoe (Google kan man ikke betale sig til en placering på), men det kunne jo være de benytter sig af Overture og wordtracker eksempelvis, ligesom biva nok er tilmeldt mange andre handelssider som kelkoo og det er med til at give dem en masse links så deres placering er nok ikke helt ubegrundet.

Dennishh
Avatar billede diggerx Nybegynder
22. september 2005 - 08:36 #8
Der er kun 21 rankede sider der linker til biva. søg på link:www.biva.dk i google