Avatar billede mc.lucifer Praktikant
20. marts 2001 - 21:33 Der er 1 kommentar og
4 løsninger

Users Vs Domæne

Et lidt atypisk spørgsmål, jeg har opsat en server hos min far i jylland og han har nu klokket i den, er der en der kan forklare mig vejen fra skrive bordet til det sted i win 2000 server hvor vi adder accounts 7 users \"Brugere der skal kunne logge på netværket \" det er lidt en pain in the ass at han bliver ved med at ringe så hvis en vil hjælpe kvitere jeg med 80 point.
Avatar billede jugger Nybegynder
20. marts 2001 - 22:31 #1
Hej mc.lucifer,

Uha - har ikke lige en w2k-server ved hånden meeeeennn....

\'Start\' - \'Programs\' - \'Administrative Tools\' - \'Users and Passwords\'.

Her skulle han kunne oprette sine brugere. Giv dem evt. \'Power Users\' eller \"normal\" \'User\' rettigheder.

Skal de have drev på serveren ? Så skal vi også lige have lavet nogle shares og et par scripts...?

Hvis ovenstånede er helt hen i skoven så tilgiv mig - jeg er mere til de røde kasser ;-)

Mvh.
Jugger
Avatar billede svein Nybegynder
21. marts 2001 - 08:05 #2
Hvad for en server? En standard server eller en med Active Directory - det er i virkeligheden to forskellig ting?!

Avatar billede kaspikov Nybegynder
21. marts 2001 - 08:16 #3
Hej mc.Lucifer

Hvis du har active directory installeret og kører via domæne så skal du ind i Start -> Kontrolpanel -> Administrative værktøjer -> Active Directory Brugere og ...

Herinde kan du tilføje og slette brugere.

/Casper
Avatar billede maagen Nybegynder
21. marts 2001 - 20:38 #4
Hvis det ikke er en domain controller:

Højreklik \"My computer\" vælg \"Manage\" og ned til \"Users & Groups\". Derfra kan du sikkert resten...
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
06. april 2001 - 18:12 #5
ok jeg deler lige de 80 point ud på jeg alle sammen da jeg selv har klaret problemmet... Håber det er ok :-)