Avatar billede koden Novice
21. januar 2005 - 12:10 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Nye popup typer

www.ofir.dk har åbenbart fået en ny type, som hverken yahoo, google eller MS SP2 kan fjerne.
Er det den nye type der tales om?
Dem som vist er noget html på siden???
Avatar billede toontech Nybegynder
23. januar 2005 - 23:08 #1
Du kan ikke fjerne de reklamer, heldigvis er det stadigvæk muligt at præsenterer et indhold og få det financieret via reklamer.
Jeg bruger det selv på et forholdsvis stort site, og du har helt ret, ingen pop-up stoppere kan fjerne dem.
Det er kodet ind i sitet og er dermed en del af sitet, pop-up stoppere kan derfor ikke se dem.
I blandt andet Adobe Golive er funktionen intergreret i HTML mulighederne.
Avatar billede olebole Juniormester
24. januar 2005 - 01:00 #2
<ole>

Tænk, hvor skønt det ville være, hvis web-udbydere leverede inhold i en kvalitet, deres bruger ville betale for. Måske, det ville kunne motivere dem til ikke at ødlægge nettet for lidt hurtig indtjening.
Det er ærgeligt, at dårligt indhold og grådighed skal ødelægge ellers gode muligheder i de nuværende WWW-teknologier ... men at kræve visioner og kvalitet fra den kant er nok vanvittig naivt  :o|

/mvh
</bole>
Avatar billede toontech Nybegynder
24. januar 2005 - 08:13 #3
Latterlig og naivt kommenteret olebole :)
Avatar billede toontech Nybegynder
24. januar 2005 - 08:17 #4
På Ofir.dk er det denne udbyder af reklamer der bruges: http://ad.dk.doubleclick.net/ad/N1203.ofir.dk/B1512528.4;sz=468x400;ord=[timestamp]

Hvis du smider ad.dk.doubleclick.net* i dit deny filter ses reklamen ikke mere.
Det gælder også for andre sites hvor ad.dk.doubleclick.net er udbyder.
Skal det være en mere generel regel er det doubleclick.net* du skal deny.
Det kan gøres i enten din pop-up stopper eller en proxy server hvis du sidder bag sådan en.
Avatar billede koden Novice
25. januar 2005 - 12:40 #5
toontech: Send svar og så i øvrigt tak..
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2005 - 12:43 #6
Du kan bare bruge Mozilla og installere AdBlock, den kan både blokere billeder og iframes, og du bliver en gladere surfer ;)
Avatar billede koden Novice
25. januar 2005 - 13:06 #7
Hmmm...ja.
jeg har i øvrigt ikke proxy.
kan ikke finde stedet i MS popup blocker fra SP2 og heller ikke i min yahoo blocker.

har tidligere haft blockup programmer, men vil helst undgå dem, da den fra MS generelt virker fint
Avatar billede toontech Nybegynder
26. januar 2005 - 23:48 #8
Jeg har tidligere lavet et filter til brug i Funktioner -> Indstilliger -> Indhold men det blev for omfattende.
Mozilla Firefox er vel et rimeligt alternativ til IE, hvis ikke det lige er for de mange sites der kræver IE, blandt andet min Netbank.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2005 - 07:19 #9
Skift bank :)

Brug IE som en nødløsning til de sider der ikke kan finde ud af at overholde standarderne...
Avatar billede toontech Nybegynder
27. januar 2005 - 20:47 #10
IE er den bedste browser fordi den understøtter alle sider.
Jeg gider da ikke have en ekstra browser bare for at være en del af et ideologisk felttog mod store stygge Microsoft.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2005 - 21:46 #11
LOL
Avatar billede toontech Nybegynder
28. januar 2005 - 08:21 #12
Ja helt ærligt, så er det godt du kan se at din kommentar var forkert, og samtidig er stor nok til at grine af dine egne fejl :)
Avatar billede koden Novice
02. februar 2005 - 07:59 #13
Her er den nøjagtige sti...

tools>internet options>content>enable>aproved sites>
sæt doubleclick.net* ind under allow this website og klik never

på dansk
funktioner>internetindstillinger>indhold>aktiver>godkendte websteder>
i feltet tillad dette websted sætter man doubleclick.net* ind og klikker aldrig.
Avatar billede koden Novice
04. februar 2005 - 12:27 #14
Hmm...jeg får stadig popup reklamer fra ofir.
Så det er nok ikke sådan man gør ???