Avatar billede lholmquist Nybegynder
20. marts 2001 - 21:12 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Registrere AGP som PCI

Windows 2000 \'tror\' at mit AGP kort er et PCI kort. Der er ingen problemer med dette under W98 & ME

Under \'Device Manager\' kan jeg se at mit grafikkort ER tilsluttet via AGP porten. Men under properties på kortet står der PCI Bus som location...

Problemet mærkes når jeg forsøger at køre spil, hvilket næsten får computeren til at fryse :-( Jeg har ingen problemer når jeg udelukkende bruger programmer.

Jeg har forsøgt at opgradere drivere, fjerne & geninstallere kortet. Men der er intet der virker.... Hjælp!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. marts 2001 - 21:14 #1
prøv evt. at gå i bios og se efter det sted hvor man kan vælge rækkefølgen for grafikkortet! der plejer at være et sted hvor du kan vælge mellem AGP og PCI
Avatar billede cvsac Nybegynder
20. marts 2001 - 21:15 #2
det kan muligvis værer et varme problem ...

prøv og tjek om dit kort bliver MEGET varmt ved spil ..
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
20. marts 2001 - 21:21 #3
Hvad for et bundkort har du?
Avatar billede zhark Nybegynder
20. marts 2001 - 21:51 #4
Har du ikke i bios under PnP/PCI noget der hedder: Init primary Display  (PCI/AGP)
Avatar billede jugger Nybegynder
20. marts 2001 - 22:38 #5
Hej lholmquist,

Ikke stresse... en del PCI/AGP controllere har samme \"parent\" chip - så det er helt normalt at w2k melder at dit AGP kort ex. sidder på \"PCI bus 1, device 0, function 0\".

Mvh.
Jugger
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. marts 2001 - 06:58 #6
Mit kort står også til \"PCI bus 1, device 0, function 0\"
Avatar billede lholmquist Nybegynder
21. marts 2001 - 10:53 #7
kimrosgaard & zhark -> Jeg har valgt AGP som primary display

cvsac -> Det tvivler jeg på. Der er ingen problemer under andre styresystemer. Så tror ikke det skyldes hardware. Men er selvfølgelig ikke sikker :-)

jdaugard -> Abit BH-6
Avatar billede lholmquist Nybegynder
21. marts 2001 - 10:55 #8
Dvs. at det ikke har nogen betydning, om der står at kortet er tilsluttet via PCI eller AGP? Kan de forskellige spil så udnytte AGP\'s fordele?
Avatar billede lholmquist Nybegynder
21. marts 2001 - 11:00 #9
goulduck -> Har du problemer med at kører spil og andre grafik krævende aplications?
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. marts 2001 - 11:13 #10
Nope ... spiller både Quake 3 og Half-life... ser film og tja, det virker som det skal!

Og nej, option om \"primary display\" giver kun mulighed for at vælge hvad dit primære grafikkort er, hvis du nu har et AGP og et PCI...
Avatar billede coolmike Nybegynder
22. marts 2001 - 13:24 #11
Prøv at opdateret bios/firmware på bundkort OG graffikkort ??? I øvrigt er Win2K ikke den ultimative platform at spille på selvom det meste virker.
Avatar billede tbrf Nybegynder
22. marts 2001 - 16:28 #12
husk at installere drivere til dit chipset..

fx Via\'s chipset \"kræver\" en driver for ordentlig udnyttelse af dens funktioner.. bla styring af agp port.
Avatar billede lholmquist Nybegynder
20. april 2001 - 21:44 #13
Tja. Men det er stadig ikke muligt at bruge win2000 til de spil der kræver OpenGL o.lign. da jeg får en fejl med at dette ikke er understøttet af systemet....

Så det er desværre ikke godt nok til at løse mit problem :-(
Avatar billede lholmquist Nybegynder
20. april 2001 - 21:46 #14
Har ikke prøvet at opgradere bios på mit grafikkort, da jeg ikke \'lige\' har kunnet finde en driver. Men jeg vil da lige prøve at lede lidt grundigere, og se om det hjælper....

(Det er et Riva TNT2 kort jeg bruger)
Avatar billede jugger Nybegynder
20. april 2001 - 23:01 #15
Avatar billede lholmquist Nybegynder
14. maj 2001 - 20:54 #16
Undskyld den lange svar tid. Nu har jeg opdateret Bios på både bundkort & grafikkort uden at dette har hjulpet.

Hvis jeg forsøger at teste AGP textures under dxdiag får jeg en fejlmelding om at der er opstået en ukent fejl. Har desuden forsøgt at tvinge win2000 til at benytte AGP ved at slå IRQ til PCI porten fra, dettte reslterede bare i, at jeg ikke kunne installere/bruge mit grafikkort...

Har også hentet de nyeste Nvidia Detonator drivere uden held....

Nogen der har andre forslag. Please......
Avatar billede lholmquist Nybegynder
09. december 2001 - 00:04 #17
lukker....