Avatar billede gatez Nybegynder
21. januar 2005 - 11:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

SQL String

Hejsa,

Hvad er der galt her:
SELECT AVG(stemme) FROM brugerbilerpoll WHERE bilid IN(SELECT id FROM brugerbiler) ORDER by stemme DESC

Kan man ikke gøre det sådan ?

Jeg for denne fejl:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-4.0.18-nt]You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'SELECT id FROM brugerbiler) ORDER by stemme DESC' at line 1

/avg-test.asp, line 11

HJÆLP ;)
Avatar billede riversen Nybegynder
21. januar 2005 - 11:13 #1
prøv AVG(stemme) AS stemme
Avatar billede fennec Nybegynder
21. januar 2005 - 11:18 #2
MySQL understøtter først "select i select" (subqueries) fra version 4.1
Avatar billede fennec Nybegynder
21. januar 2005 - 11:28 #3
... også er der ingen grund til at have "ORDER by stemme DESC" på, da du ikke behøver at sortere stemmerne for at finde gennemsnittet.
Avatar billede gatez Nybegynder
21. januar 2005 - 11:32 #4
--> fennec
Kan du give mig et direkte link til hvor jeg downloader den nyeste / bedste version af MySQL ? Og ODBC Driverne ?
Til en Win2003 maskine...

Så for du point ;)
Avatar billede gatez Nybegynder
21. januar 2005 - 11:33 #5
Jeg køre 4.0.18 lige nu, kan jeg opgadere den ?
Avatar billede gatez Nybegynder
21. januar 2005 - 11:33 #6
ODBC køre jeg 3.51 ;)
Avatar billede fennec Nybegynder
21. januar 2005 - 11:33 #7
Avatar billede fennec Nybegynder
21. januar 2005 - 11:37 #8
vælg:
Windows Essentials (x86) <-- Kun det vigtigste
eller:
Windows (x86) <-- Fuld Version

ca halvejs nede. Og husk at læse det med småt :o)
"When upgrading from versions of MySQL prior to 4.1.5, you must uninstall the existing version before installing a new version."
Avatar billede gatez Nybegynder
21. januar 2005 - 11:51 #9
Mange tak ;) Det er kanont ;)
Avatar billede gatez Nybegynder
21. januar 2005 - 11:52 #10
--> fennec
Hov... hehe... hvad med ODBC drivere ?  Skal det ikke også installeres ?
Avatar billede fennec Nybegynder
21. januar 2005 - 12:01 #11
Det er 3.51 der er den seneste version, men bare for sjovt er der et link:
http://dev.mysql.com/downloads/connector/odbc/