Avatar billede e Nybegynder
21. januar 2005 - 10:43 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

hardware fejl under installering af xp

Efter køb af ny brugt pc får jeg under installeringen af xp blå skærm med besked om at der en hardwarefejl.Jeg har endnu ikke taget nogen dele ud: lydkort
                    usbkort
                    netkort
                    grafikkort
                    ram
                    bundkort
pc-en blev set i drift inden køb.Hvad er den mest sandsynlige syge del.
Jeg har ikke anden ram eller grafik jeg kan prøve.
Der er dog stadig ca. 7 mdr reklamationsret på alle dele.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. januar 2005 - 11:27 #1
Prøv at resette bios, gå derefter ind i bios og kør "Load Setup Defaults" og årøv at installere igen.
Kommer den stadig med fejl tager du usb-kort og netkort ud og prøver at installere igen. Lykkes det at installere den, kan du så montere net kortet og lade den installere det.
Tilsidst usb-kortet.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. januar 2005 - 11:28 #2
Hov, jeg havde overset lydkortet. Det skal også ud, og rækkefølgen du skal eftermontere kortene bliver så:
netkort
lydkort
og tilsidst usb-kort
Avatar billede e Nybegynder
21. januar 2005 - 11:32 #3
tak
jeg prøver
Avatar billede e Nybegynder
22. januar 2005 - 11:03 #4
nu har jeg prøvet ovenstående men desværre hjalp det ikke .
nu er min cpu istedet for en athlon palomino xp 2,4(præcis cpu-en har jeg ikke papir på, så er der tale om overclock?) blevet til en mobile 600 mhz og nu hænger installationen efter første genstart.
bundkort hedder asus a7nx8-x
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. januar 2005 - 11:18 #5
Der findes mig bekendt ikke noget der hedder en Palomino 2,4. Såvidt jeg husker skiftede de til Thoroughbread da Palomino'en nåede versionen 2,1. Denne side støtter påstanden: http://www.hardinfo.dk/show.asp?page=2875

Prøv at gå ind i bios og sæt hastigheden op på FSB'en til 133 (266) som er den hastighed som cpu'en kommunikerer med eksternt, og se om den så ikke får cpu'en identificeret korrekt.

Men det vil ikke løse dit problem, og ud fra de ting du skriver, synes jeg at næste logiske forsøg bør være en biosopgradering. Men du har stadig garanti og den kan bortfalde ved en fejlslagen biosopdatering, så du skal beslutte om du vil forsøge det.
Jeg skal gerne finde den rigtige bios osv, men du skal lige selv tage beslutningen om du vil forsøge først.
Avatar billede e Nybegynder
31. januar 2005 - 12:43 #6
tak
jeg har nu fået en mere kyndig til at kikke på den.
Han har ændret cpu i bios til 166, og 11x så nu kan den køre med 1,8 ghz og han installerede efterfølgende xp-pro åbenbart uden problemer.Jeg skal lige have spurgt ham om han har opdateret bios.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. januar 2005 - 13:16 #7
Ok, så må cpu'en så have været en Sempron eller Barton, da det kun er dem der kører med 166 mhz FSB.
Avatar billede e Nybegynder
31. januar 2005 - 13:22 #8
jeg tror han sagde det er en mobile barton 2500 selv om det ikke er en bærbar?
Avatar billede e Nybegynder
31. januar 2005 - 13:23 #9
det er ikke hjemme jeg sidder for ellers kan jeg vel gå ind og se hvilken bios-version
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. januar 2005 - 13:29 #10
Åh ja, den model havde jeg ikke tænkt på. Det kan sagtens være sådan en, da den fysisk passer i en alm computer også, og bruges meget af folk der overklokker, fordi den ikke er clock-låst.

Mht bios, er her et suverænt værktøj:
http://www.snapfiles.com/get/everest.html

Med det kan du se både navnet på bundkortet og datoen på bios'en.
Kig under motherboard | motherboard, så står oplysningerne i højre side.
Avatar billede e Nybegynder
31. januar 2005 - 13:33 #11
foreløbig tak tak
vender tilbage
Avatar billede e Nybegynder
03. februar 2005 - 08:12 #12
CPU Egenskaber:
  CPU Type  AMD Athlon XP-A 2500+
  CPU Alias  Barton
  CPU step  A2
  CPUID CPU Navn  Unknown CPU Typ
  CPUID Revision  000006A0h

  CPU hastighed:
  CPU Hastighed  1837.29 MHz
  CPU multiplier  11.0x
  CPU FSB  167.03 MHz
  Hukommelses Bus  167.03 MHz

  CPU cache:
  L1 Kode Cache  64 KB
  L1 Data Cache  64 KB
  L2 Cache  512 KB (On-Die, Full-Speed)

  Motherboard Egenskaber:
  Motherboard ID  08/04/2004-nVidia-nForce-A7N8XÄXC-00
  Motherboard Navn  Asus A7N8X-X (5 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio, LAN)

  Chipsæt Egenskaber:
  Motherboard Chipset  nVIDIA nForce2 400
  Command Rate (CR)  1T

  SPD hukommelses moduler:
  DIMM2: Kingston K  512 MB PC2700 DDR SDRAM (2.0-2-2-5 @ 166 MHz)

  BIOS Egenskaber:
  System BIOS Dato  08/04/04
  Video BIOS Dato  03/01/22
  Award BIOS Type  Phoenix-Award BIOS v6.00PG
  Award BIOS Besked  ASUS A7N8X-X ACPI BIOS Rev 1010
  DMI BIOS Version  ASUS A7N8X-X ACPI BIOS Rev 1011

  Grafik Processor Egenskaber:
  DirectX  4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
  Grafik Kort  ATI Radeon 9700 Pro (R300) (ATI Radeon 9700)
  GPU Kode Navn  R300 (AGP 8x 1002 / 4E44, Rev 00)
  GPU Hastighed  324 MHz (original: 325 MHz)
  Hukommelses Hastighed  310 MHz (original: 310 MHz)

  Sensor Egenskaber:
  Tsystem  29 °C (84 °F)
  Tcpu  49 °C (120 °F)
  Tdiode  58 °C (136 °F)
  Fcpu  2265 RPM
  Fpowersupply  1622 RPM
  Vcore  1.60 V
  Vaux  1.60 V
  Vio  3.34 V
Sådan ser det ud(fint program everest med rapport og det hele)
Er der mon noget at hente med opdatering?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. februar 2005 - 08:21 #13
Det er der nok ikke, da det eneste der er lavet i den allernyeste version er at den nu kan identificere Sempron.
Du har den næstnyeste bios på.

Her er download siden:
http://www.asus.com/support/download/item.aspx?ModelName=A7N8X-X
Avatar billede e Nybegynder
03. februar 2005 - 08:23 #14
Tak
Så lukker jeg ?.
Læg endeligt et svar ,jeg er meget glad for din hjælp.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. februar 2005 - 08:25 #15
Ok, her kommer svaret så *s*