Avatar billede dan_elgaard Nybegynder
20. januar 2005 - 19:43 Der er 3 kommentarer

Hjælp til .BAT-script?

Hejsa,

Først, jeg aner intet om DOS, men kunne alligevel godt tænke mig en simpel lille .BAT-fil, som jeg kan dobbelt-klikke på fra Windows Stifinder, og så laver den en lille enkel handling - en handling som ville hjælpe mig MEGET i mit daglige arbejde!

Hvis der er nogen, der kan hjælpe mig med at strikke denne lille .BAT-fil sammen, vil jeg være uhyre taknemlig.

.BAT-filen skal gøre følgende, når man klikker på den:

1) Først skal den checke om der findes en fil med navnet "ovfsds.txt" i samme mappe/folder/bibliotek, som .BAT-filen ligger i (køres fra).

2) Hvis filen "ovfsds.txt" IKKE findes skal scripet blot stoppe og exit tilbage til Windows.

3) Hvis filen "ovfsds.txt" findes skal scripet omdøbe filen til at hedde "afm_post.txt".

4) Før punkt 3 udføres skal scripet dog lige kontrollere, om filen "afm_post.txt" allerede findes, i samme mappe/folder/bibliotek, da den i så fald skal slettes først.

Når disse få punkter er gennemført, skal scriptet blot exit tilbage til Windows igen.

Jeg tror, at ovenstående er en simpel ting for en DOS-haj, men altså ikke lige for mig.

Er der en venlig sjæl, der vil hjælpe???

TIA,

Dan
Avatar billede gammelhat Nybegynder
20. januar 2005 - 19:58 #1
@echo off
move "ovfsds.txt" "afm_post.txt" >nul
Avatar billede gammelhat Nybegynder
20. januar 2005 - 22:02 #2
(den du har fået på usenet virker også)
Avatar billede dan_elgaard Nybegynder
21. januar 2005 - 06:08 #3
Hej Gammelhat,
Denne virker fint, men hvordan giver jeg dig point???
mvh.,
Dan