Avatar billede kalleballe Nybegynder
20. januar 2005 - 13:23 Der er 20 kommentarer og
3 løsninger

2 maskiner på nettet på samme tid

Jeg har en router og et adslmodem, - så har jeg tænkt mig at købe et trådløst accespoint til min bærbare maskine.

Er der noget problem i at få begge maskiner til at gå på nettet på samme tid?

vh

KalleBalle
Avatar billede skau Nybegynder
20. januar 2005 - 13:26 #1
Næ - ihvertfald ikke hvis det er en tdc løsning - der har du 2 dhcp addresser
Avatar billede kalleballe Nybegynder
20. januar 2005 - 13:27 #2
det er en tdc løsning til dels, - dvs router, modem og udbyder, - trådløs accespoint er et jeg skal købe i dag, - har du et godt råd til hvilket jeg skal købe?? og hvad er dhcp :)
Avatar billede jb-bee Nybegynder
20. januar 2005 - 13:34 #3
Adslmodem -> Router -> Accesspoint

Det skal nok fungere fint - enten kan din router uddele DHCP addresser (Automatisk uddeling af ip addresser) eller også kan dit accesspoint.

Sørg for at din router har nok Interne net stik så du kan sætte den ene computer til der og accesspoint oveni. Ellers skal du købe et accesspoint med en 4 stik i og et netkort til din bærbar.

Generalt så er Linksys et udemærket valg, de er heller ikke så dyre. Køb et accesspoint eller trådløs router med min 54MBit trådløs og eventuelt 4stik til 100Mbit kabel netværk.
Avatar billede gosvig Nybegynder
20. januar 2005 - 13:39 #4
skal du alligevel ud at bruge penge på et accespoint så tag istedet og køb en router med wlan, og sæt til istedet for den router du har stående, der er ikke den store pris forskel. og det er mere simpelt at sætte en op end to. vil anbefale noget ligende den her http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37318
en router fra belkin, har den selv og når den står i min stue rækker den 150m ned af vejen
skal du række længere end det skal du tage og købe den her
http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=184316
de påstår at den har 800% mere dækning/række vide
kan ikke finde den på edb priser men du kan købe den hos : computer store
- PC salg 70 13 70 20
prisen på den sidste er 995 plus moms
håber det var svar nok :-)
ps. ingen problem at få to maskiner til at køre på dit net
Avatar billede skau Nybegynder
20. januar 2005 - 13:45 #5
Avatar billede kalleballe Nybegynder
20. januar 2005 - 13:48 #6
okay bare kort, - er der noget jeg absolut IKKE skal købe eller noget der bare SKAL være der..
Avatar billede kalleballe Nybegynder
20. januar 2005 - 13:49 #7
skau, - smid lige et svar, - vi skal være lidt demokratiske her :)
Avatar billede skau Nybegynder
20. januar 2005 - 13:50 #8
ok
Avatar billede kalleballe Nybegynder
20. januar 2005 - 13:51 #9
jeg vil nok købe et af disse fordi butikken ligger lige ved:

D-Link 22Mbps trådløst access point med bridging-funktioner

D-Link DWL-2000AP+ 54Mbps Access Point med bridge funktioner

www.computercity.dk
Avatar billede kalleballe Nybegynder
20. januar 2005 - 13:51 #10
selv om jeg ikke fatter forskellen
Avatar billede skau Nybegynder
20. januar 2005 - 13:53 #11
Bare trælst de ikke har indbygget switch så du evt vil kunne benytte både wireless og cable. Det er da lækkert hvis du får besøg af nogen der ikke har trådløst, at de kan komme på dit netværk
Avatar billede kalleballe Nybegynder
20. januar 2005 - 13:54 #12
men kan min anden computer UDEN trådløs ikke komme på nettet?
Avatar billede gosvig Nybegynder
20. januar 2005 - 14:11 #13
ville nu satse på den fra belkin istedete for, min erfaing er at den rækker længere og syntes ikke at den er dyr 543,00kr incl. porto
men mener også at computercity forhandler belkin, du kunne jo spørge dem :-)
held og lykke
Avatar billede skau Nybegynder
20. januar 2005 - 14:23 #14
Det kræver jo at der en en rj45 port i routeren/bridgen - det synes jeg ikke det lød som på de sparsomme beskrivelser computercity havde skrevet - men spør dem ;o)
Avatar billede jb-bee Nybegynder
20. januar 2005 - 14:33 #15
Forskellen på de 2 er primært hastigheden for det trådløse netværk.

Hvis du skal have din stationære computer på netværket, skal du huske at finde et accesspoint/Trådløs router med en switch i til RJ45 stik (som er et alm. netværkskabel) - Dette skal du gøre hvis din nuværende router fra TDC ikke har flere RJ45 porte hvor du kan tilslutte computere.

Dit accesspoint tager 1 RJ45 stik
Din Stationære tager 1 RJ45 stik
2 stik du skal have plads til.
Avatar billede kalleballe Nybegynder
20. januar 2005 - 18:25 #16
Hej, jeg har nu købt den der 22mbps trådløst access point med bridge funktioner, - jeg kan godt have 2 maskiner på nettet,- men den trådløse kan kun finde det trådløse netværk hvis min stationære (som ikke er trådløs) er på nettet. Men helst vil jeg jo have det således at man bare kan tænde sin bærbare og så går den på nettet... jeg aner som I kan se INTET om dette så jeg har vist brug for lidt hjælp.
Avatar billede jb-bee Nybegynder
20. januar 2005 - 18:54 #17
hvor har du sat den til henne? har du sat accesspointet til din stationære pc, så den kun fungere når du har den tændt?
Avatar billede kalleballe Nybegynder
20. januar 2005 - 22:48 #18
jeg har sat mit accespoint til min router, - min stationære pc er sluttet direkte til routeren.
Og så er routeren sat til mit adsl modem.
Avatar billede gosvig Nybegynder
20. januar 2005 - 23:49 #19
du har ikke en eller anden smart usb ting, der selv slukker for strømmen når din maskine er slukket ?
Avatar billede jb-bee Nybegynder
21. januar 2005 - 08:29 #20
Det skulle normalt virke. Og du siger at det kun virker hvis du har begge maskiner tændt samtidigt?
Avatar billede kalleballe Nybegynder
21. januar 2005 - 10:19 #21
Hm, - tastaturet virker ikke længere på den bærbare.... og mit fjernsyn slukker pludelig af sig selv på helt tilfældige tidspunkter, - det går vist rigtig godt :)
Avatar billede kalleballe Nybegynder
21. januar 2005 - 10:19 #22
Nej jeg har ikke noget der slukker for strømmen
Avatar billede gosvig Nybegynder
21. januar 2005 - 10:35 #23
prøv at skifte kanal på dit accespoint