Avatar billede jweber Nybegynder
19. januar 2005 - 22:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Netværk mellem 2 computere

Hejsa jeg er helt ny i det her og har derfor nogle spørgsmål.
Jeg vil lave et lille netværk mellem en stationær computer og en bærbar, kun de 2 computere. Er det nok bare at forbinde de 2 computere gennem et netværkskabel, altså uden hubs eller switch? Jeg har prøvet mig lidt frem og har nu på begge computere en forbindelse som kører, men jeg kan ikke finde den anden computer på nogen af dem. Jeg har sat begge C drev til deling.
Hvad mangler jeg???

Begge computere bruger xp sp2
Avatar billede kenp Novice
19. januar 2005 - 22:44 #1
Bruger du et krydset kabel? hold enderne sammen hvis farve rækkefølgen er ens er det et lige hvis ikke så er det krydset.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. januar 2005 - 04:51 #2
Pssst: Når du er 'ny' her så afslutter man også sine spm.:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=jweber&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on (Gule Flag = svar ligger klar til dig)
Avatar billede sanded Nybegynder
20. januar 2005 - 08:27 #3
Hvis du vil have en forbindelse direkte mellem 2 pc'er uden mellemled, så skal du bruge krydset kabel, som KENP også snakker om.

udover dette kan du sætte ip adresser på de to pc'ere: Skrivebord - højreklik netværkssteder - egenskaber - tcp/ip og herunder kan du feks give ip adresse 10.0.0.2 og på den anden pc 10.0.0.3.

Dette kunne være en hurtig løsning :)
Avatar billede jweber Nybegynder
20. januar 2005 - 09:11 #4
Det er et lige kabel kan jeg se, Så jeg skal altså ud og have fat i et nyt?
Avatar billede kenp Novice
20. januar 2005 - 09:42 #5
ja enten skal du have et krydset eller købe en swich.
Avatar billede jweber Nybegynder
20. januar 2005 - 10:14 #6
Okay og hvad vil som regelt være den billigste løsning da det kun er 2 computere der skal kobles sammen?
Avatar billede kenp Novice
20. januar 2005 - 10:38 #7
et nyt krydset kabel.
Avatar billede jweber Nybegynder
20. januar 2005 - 12:05 #8
Så siger jeg tak og håber at det vil hjælpe.