Avatar billede zerk_ebsen Nybegynder
19. januar 2005 - 20:56 Der er 7 kommentarer

Lukker af og på hele tiden fra Messenger!!

Finder det meget frustrerende at min ASDL forbindelse eller andet, lukker mig af og på Messenger, skype igen og igen. Jeg kan sidde i forskellige intervaller hvor der intet problem er, og så starter den pludselig med at lukke mig først af hvorefter en lukker sig ind automatisk igen. De gentager sig længe af gangen.
Men hvorfor lukker "forbindelsen" til nettet sådan lige pludselig?
Jeg kan godt spille og downloade uden de tilsyneladende stopper.
Er det udbyderen(TDC) eller er det et problem jeg selv kan komme af med?

Jeg vil være glad for en hurtig henvendelse, da det er mine første 24 timer på nettet og det er ik noget værre at det ikke virker optimalt.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. januar 2005 - 21:15 #1
"første 24 timer på nettet" !!!
Er du fuldt opdateret med diverse ServicePack1/2 fra Microsoft ?
Hvis ikke så har du med med næsten garanti fået 'snavs'/virus på din putter!!!
Og så kan/vil der ske sådan nogen som du beskriver...

Ref.: [1Klik.dk: Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]:
http://1klik.dk/news_1klik/nyhed_32992.html
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. januar 2005 - 21:16 #2
Iøvrigt velkommen her på Eksperten - vi er mange der vil og har mulighed for at hjælpe dig med dit og dat...
Avatar billede zerk_ebsen Nybegynder
20. januar 2005 - 21:58 #3
Nu har jeg formateret computeren. installeret windows opgraderet til SP2 samt installeret antivirus så det kan ikke være derfor.

Det er nærmest som om at den logger af og på internettet hele tiden.

Jeg har både prøvet at giver mit netkort fast ip og intastet DNS adresse og også bare kørt med så den selv henter informationerne fra routeren.

Er det udbyderen (TDC) eller er det "mig" der er noget galt med ??
Routeren ser ud til at fungere fint nemlig??

På forhånd tak
Avatar billede zerk_ebsen Nybegynder
20. januar 2005 - 21:59 #4
Kan det evt være noget med telefon ledningerne? eller netkablet?
Avatar billede zaily Nybegynder
22. januar 2005 - 11:59 #5
Har du evt en anden computer som du kan prøve med, for at se om den gør det samme?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. januar 2005 - 07:28 #6
Noget 'nyt' herfra ?
Avatar billede zerk_ebsen Nybegynder
27. januar 2005 - 23:28 #7
Undskyld jeg har været væk nogle dage, tror da min forbindelse forblev perminent og forvoldt ingen problemer, at jeg blev slugt at nettet og glemte helt at sige tak for hjælpen. TAK.
Jeg ringede ind til TDC, som fortalte at det kunne være en anden af de tre computer som forstyrrede forbindelsen. Derefter trak jeg et stik ud på den tredje..= internettet virkede. Dog Nogle dage efter satte jeg stikket i til den tredje pc igen. Og sjovt nok opstod problemet ikke igen, som jeg havde forventet...tror nok TDC skylde skylden på mig, for så at rette på deres fejl inden jeg fandt ud af hva der var i vejen.

Jeg takker herfra...dejligt med en fast og hurtig forbindelse: )