Avatar billede x-pander Nybegynder
19. januar 2005 - 20:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

META Partikler

God aften.

Jeg har et rør hvor der løber META partikler igennem. Røret er meget tyndt, så partiklerne kan ses igennem siderne på det. Er det muligt med standard max (ingen plugins) at få lagt en overflade el.lign. på hver lille partikkel? Jeg tænkte også på at ligge en gennemsigtig kopi at røret ind i og så på partiklerne til kun at reagere på det usynlige rør.

Hvordan skal det gøres? Det var bare to bud, men ved du hvordan man gør?
Avatar billede x-pander Nybegynder
19. januar 2005 - 21:46 #1
Scheiße...
Avatar billede mborchert Nybegynder
24. februar 2005 - 11:28 #2
prøv at lav partiklerne til instant-geomatri, en lettere måde ( faces-mæssig ) er at pre-render partiklerne og der efter bruge dem som animated-map ind i røret.

alt dette er noget Max kan uden plugins.
Instant-geo. er en sub-menu i nogle af particle-systemerne ( kan ikke huske om det er i meta, men du skal bare lave et reference-objekt feks. en cube så vil alle particlerne være en cube der er magen til reference-objektet )

Aminmated-map er bare en render du har lavet af partiklerne ( en avi-fil virker ) som du der efter smider objekt som du placere inden i dit rør.