Avatar billede fidusen Nybegynder
19. januar 2005 - 18:18 Der er 7 kommentarer

Krav til køb af håndholdt computer

Hej eksperter!

Jeg har længe gået og tænkt på at investere i en håndholdt computer. Jeg kender ikke noget til priserne eller de forskellige typer (pocket PC / tablet PC / PDA) så jeg vil høre jer, om I har nogle forslag (inkl. argumenter) ud fra de krav, jeg har til en håndholdte computer.

Mine krav er følgende:

1) Læse ebooks + pdf-dokumenter (uden det store besvær).
2) Have (evt. hente eller købe) ordbøger, specielt ENGELSK-DANSK.

Derudover vil jeg...

3) gerne kunne slutte et USB-memory-kort til.
4) gerne kunne høre mp3'er fra den.
5) gerne kunne se divx + xvid film fra den.

Og til sidst ville jeg høre om der er...

6) Mulighed for at sende og modtage emails fra den?
7) Mulighed for at bruge den som navigationssystem i en bil? Hvad kræves ekstra?

Derudover kan jeg (selvfølgelig) godt tænke mig at den er stabil, holder længe inden opladning og er nem at navigere rundt på. Jeg håber I ligger inde med noget viden, jeg kan få glæde af.

mvh Johan

PS: Jeg har snuset mig frem til nogle sider med info, men har ikke haft tid til at læse dem igennem endnu.
Har bl.a. fundet pocketfreak.dk, infosyncworld.com, brighthand.com, men hvis I har andre informative sites, vil jeg gerne høre navnene på dem.
Avatar billede cssfreak Nybegynder
19. januar 2005 - 18:43 #1
jeg ved at palm laver nogle af de bedste pda'er.....

6) pda plejer som regel at kunne sende e-mails
Avatar billede micplus Nybegynder
19. januar 2005 - 19:11 #2
1) de fleste med MS styressystem kan læse ebooks - og Adobe kan hentes gratis.
2)
3) b.la Acer N30 har USB-host.
4+5) intet problem - masser af gratis software rundt omkring :)
6) intet problem. Jeg kan koble til det tråsløse net her med et SD-lan kort. Evt. via bluetooth og mobilen.
7) Software + GPS. Her vil jeg anbefale en trådløs bluetooth. Har selv købt en Acer N30 med GPS
http://www.attech.dk/activepage/spares.asp?kt=15&type=90
En OK 'begyndermaskine' med en ganske OK pris !!
Avatar billede fidusen Nybegynder
19. januar 2005 - 21:58 #3
Ja, den Acer n30 ser god og billig ud.
Kigger lidt rundt på nettet og skriver igen en af de kommende dage.
mvh Johan
Avatar billede tuep Nybegynder
21. januar 2005 - 21:12 #4
Jeg er træt af Bluetooth GPS antenne! Den skal jo lades med jævne mellemrum, så det er faktisk betydelig lettere med en normal og betydelig billigere GPS antenne.
Men ikke så tjekket ;-)
Avatar billede micplus Nybegynder
21. januar 2005 - 21:15 #5
tuep,
jo - men fordelen er, at den kan ligge i jakkelommen, således at du også kan bruge navigationen når du ikke er i bilen :)

Det er rigtigt, at den kun kører ca. 7-8 timer på en opladning...
Avatar billede tuep Nybegynder
23. januar 2005 - 21:56 #6
Helt enig og det var også derfor jeg købte den! Men den kommer sgu´ aldrig ud af bilen!
Det eneste sted den kunne være rigtig god, var når man skulle finde rundt i Field´s og især når man skal finde sin bil!!! -Og lige netop der, kommer GPS´ens største svaghed: ingen dækning indendørs ;-)
Avatar billede badazz Novice
19. april 2005 - 23:46 #7
Lidt off topic.. men som svar til tuep.. min virkede godt nok da jeg forvildte mig helt fra vestjyland og ind til fields... men for fanden jeg var uimponeret... kørt 305 km for at se noget en jysk arkitekt kunne have indrettet betydeligt bedre.. og så skulle man ovenikøbet betale for at komme ud af parkeringshuset... jøsses da....