Avatar billede heiss Nybegynder
19. januar 2005 - 15:15 Der er 5 kommentarer

win xp og win 2000 server

Jeg kører win xp pro sp 2 på et netværk med en win 2000 server, mit problem er at når computeren har kørt et stykke tid, kan jeg ikke længere få forbindelse til serveren, der er stadig hul igennem til nettet, men det er som om at jeg ikke har logget ind, jeg får fejl når jeg prøver at starte netværksprogrammer op og komme ind på mapper der ligger på serveren.
Jeg skal genstarte computeren for at kunne gøre nogle af disse ting, og så kan jeg så starte forfra når computeren har stået lidt.
Jeg har oplevet det på flere computere der kører win XP, men alle de maskiner der kører win 2000 har ingen problemer.
Avatar billede screem_brille Novice
19. januar 2005 - 15:36 #1
kan mindes at der er bestemte ting som skal afkrydses under f.eks redirect af dokumenter og lignende, før det spiller optilmalt mellem en 2k server og XP, men du må nok være en anelse mere specifik mht. hvilke programmer opstår der fejl med, hvad siger loggen på hhv server og client ? kan du fremprovokere fejlen ? er der et bestemt mønster i fejlens hyppighed ?
Avatar billede heiss Nybegynder
19. januar 2005 - 16:00 #2
det er alle programmer der bruger serveren og alle de netværksdrev der er tilsluttet.
det virker som om at man bare ikke har logget ind på serveren, men kun er koblet på netværket, feljen kommer som sagt når computeren har stået tændt og logget ind, et præcis tidspunkt kan jeg ikke give. hvad angår loggen kan jeg ikke rigtig soige noget, da der ikke umiddelbart er en log der registrere det. jeg har ikke kunne fremprovokere fejlen. win xp mister simpelthen forbindelsen til serveren.
Avatar billede heiss Nybegynder
24. januar 2005 - 15:00 #3
Jeg har fundet denne fejl i loggen, jeg har en meget stærk mistanke til at det er problemet, men hvad skal jeg gøre ved dette?

Hændelsestype:    Fejl
Hændelseskilde:    Userenv
Hændelseskategori:    Ingen
Hændelses-id:    1054
Dato:        24-01-2005
Klokkeslæt:        11:30:55
Bruger:        NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer:    --------
Beskrivelse:
Domænecontrollernavnet til dit computernetværk kunne ikke hentes (Enten findes det angivne domæne ikke, eller også kunne der ikke oprettes forbindelse til det. ). Behandlingen af gruppepolitikker annulleres.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Avatar billede heiss Nybegynder
01. februar 2005 - 14:18 #4
Er der ikke nogen der har et forslag, jeg får også disse 2 fejl.

Hændelsestype:    Fejl
Hændelseskilde:    AutoEnrollment
Hændelseskategori:    Ingen
Hændelses-id:    15
Dato:        01-02-2005
Klokkeslæt:        13:02:26
Bruger:        Ikke tilgængelig
Computer:    DANFOGMADSEN
Beskrivelse:
Den automatiske certifikatregistrering af lokale system kunne ikke kontakte Active Directory (0x8007054b).  Enten findes det angivne domæne ikke, eller også kunne der ikke oprettes forbindelse til det.
  Registreringen vil ikke blive udført.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Hændelsestype:    Fejl
Hændelseskilde:    Userenv
Hændelseskategori:    Ingen
Hændelses-id:    1053
Dato:        01-02-2005
Klokkeslæt:        13:01:11
Bruger:        NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer:    DANFOGMADSEN
Beskrivelse:
Windows kunne ikke bestemme brugerens eller computerens navn (Enten findes det angivne domæne ikke, eller også kunne der ikke oprettes forbindelse til det. ). Behandlingen af gruppepolitikker annulleres.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Avatar billede heiss Nybegynder
02. februar 2005 - 08:10 #5
Jeg har sq brug for noget hjælp her, jeg har fanme brugt mange timer på det nu, og der er bare ikke sket en skid.