Avatar billede wireless Nybegynder
19. januar 2005 - 14:43 Der er 2 kommentarer

Manglende gyldig IP adresse fra trådløs router

Et problem med min nyindkøbte Linksys WRT54G trådløse router er stille og roligt ved at drive mig til vanvid.

Netværket består af tre computere. Den ene er forbundet med kabel til routeren, nr. to og tre med trådløst zitech USB netkort. Faktisk drejer det sig om det samme kort, der bliver brugt til nr. to og tre.

Nr. to er min laptop, der kører med win2000, og som uden problemer går på nettet.

Nr. 3 er min stationære med win xp pro. Den vil ikke gå på nettet. Den kan fornemme netværket, men kan ikke modtage en gyldig IP adresse.

Hvad jeg har prøvet:
- at afinstallere kort, driver og utility program til netkortet
- at indsætte routerens ip adresse, gateway osv (altså 192.168.. osv)

Nogle af jer kloge hoveder, som kunne hjælpe mig videre? Ringede til Linksys support, som egentlig ikke var til megen hjælp, men han foreslog mig at køre ad aware en ekstra gang, hvilket jeg har gjort uden succes..
Avatar billede bjuhl Nybegynder
19. januar 2005 - 18:40 #1
Hvis du har prøvet den sidste nye driver fra Zitech, så vil jeg foreslå en Format C:
Avatar billede kenp Novice
19. januar 2005 - 22:24 #2
hvor langt er den sidste computer fra netværket den som har problemerne?