Avatar billede peterwr Nybegynder
19. januar 2005 - 11:04 Der er 12 kommentarer

Ændring fra workgroup til domain

Jeg har en server med bl.a. aktive IIS websites, DNS, m.m., der i dag er tilknyttet en workgroup.

Den skal ændres til domain (samme IP).

Hvilken indflydelse får det på eksisterende opsætninger af websites i IIS, DNS settings, o.s.v. ?

Den skulle jo gerne "reboot og køre videre uden problemer"

Tak og hilsen
Peter
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2005 - 11:26 #1
Hvad vil du opnå ved at ændre den til Domain Controller ?`

Det kan sagtens lade sig gøre, og det eneste jeg vil mene der skal ændres lidt på, er din DNS server.
Avatar billede peterwr Nybegynder
19. januar 2005 - 12:50 #2
Den skal fungere som ekstern DNS. Ud fra de test som DK Hostmaster laver, svare den ikke korrekt tilbage - og det må jo så være dér det skal rettes - eller ?

Hilsen Peter
Avatar billede holmus Nybegynder
19. januar 2005 - 13:24 #3
Har du registreret den hos DK Hostmaster, og betalt det gebyr der er tale om i den forbindelse?

Men ellers så er det en trafik du skal tillade i din firwall - sætte den til at tillade trafik udefra på port 53/TCP, ind til din server - så burde det virke! :)
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2005 - 14:57 #4
Hvis din plan er at den "bare" skal bruges som DNS server, ser jeg ingen grund til at lave den til en Domain Controller....
Avatar billede screem_brille Novice
19. januar 2005 - 15:37 #5
DNS kører da både TCP og UDP såvidt jeg husker ?
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2005 - 16:16 #6
screem_brille >> korrekt. Men jeg mener kun at den bruger UDP når pakkestørrelsen overskrider en bestemt størrelse
Avatar billede screem_brille Novice
19. januar 2005 - 17:37 #7
det mener jeg du har helt ret i ;)
Avatar billede gammelhat Nybegynder
19. januar 2005 - 17:40 #8
toodrunk**, du mener omvendt?

udp ved små pakker, og tcp ved store pakker / zone transfer
Avatar billede bjuhl Nybegynder
19. januar 2005 - 18:54 #9
Hvad vil du med din egen Eksterne DNS server, der er da nok at vælge imellem på nettet. Desuden er det ikke lige sådan at blive godkendt af Dk-Host som TLD DNS Server.
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2005 - 14:42 #10
Kan du ikke få lukket dette spørgsmål ?
Avatar billede screem_brille Novice
25. maj 2005 - 20:32 #11
noget feedback måske ?
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 01:36 #12
Kunne man forvente noget feedback ?