Avatar billede strandgaard Nybegynder
19. januar 2005 - 07:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Digitalisering af hjemmet

Hejsa eksperter, jeg har lige et par spørgsmål omkring digitalisering af diverse Audio/TV opgaver i hjemmet, og håber der er nogle kloge hoveder der vil komme med nogle input eller egne erfaringer fra et lignende projekt.

I alt sin enkelthed går det ud på at jeg har nogle tanker om at ville afskaffe alle mine hi-fi apparater, samt min DVD-optager i stuen, og lægge alle opgaverne over på min PC (hvis det er muligt). Dvs. at jeg placerer computeren i et skab i stuen og derfra sender (evt. trådløst) signal til en central surround forstærker i stuen. PC'en skulle så fungere som radio (fra internettet) og som cd-afspiller. Desuden vil jeg installere et TV-kort, således at min DVD-optager bliver overflødig, men hvordan med kvaliteten ifht. min DVD-optager (Philips) og er der timerfunktion på et TV-kort. Jeg har forresten parabol så den skal gerne kunne æde sådan et signal :-) Nå, slutteligt så har jeg jo flyttet min PC ind i stuen, så kan jeg samtidig anvende denne PC som arbejdsmaskine på et værelse, således at signalet til skærm, tastetur og mus sendes trådløst og jeg derved slipper for at have 2 PC'er?

For og imod ønskes gerne, og selvfølgelig hvorvidt de forsk. løsn. er teknisk mulige og i hvilken kvalitet.

På forhånd tak

L. Strandgaard
Avatar billede mc_goblen Praktikant
19. januar 2005 - 08:06 #1
Nu har jeg ikke rigtig tid til at kigge dit spørgsmål igennem, men du vil vel lave en form for Media Center? http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/default.mspx

PS. Bilka har kørt med sådan et sæt som kan sende alle TV, DVD, Video-signaler trådløst til en lille modtager som du sætter bag på dit fjernsyn. Dette ville da give lidt mindre kabel-rod :o)

Held og lykke med det hele.
Avatar billede strandgaard Nybegynder
19. januar 2005 - 08:37 #2
Jo tak for inputtet, håber dog flere vil komme med deres syn på sagen :-)

Hvad hed forresten det Bilka havde til salg og hvad var prisen for noget sådant og hvad med kvaliteten?
Avatar billede strandgaard Nybegynder
20. januar 2005 - 09:16 #3
Der må da være andre der har lagt om til en mere kabelfri tilværelse og med hjemme PC'en som "central" for det hele? Det ville være rart med lidt flere synspunkter og evt. faldgruber jeg skal være opmærksom på inden jeg hopper ud i det...
Avatar billede kipolaks Nybegynder
20. januar 2005 - 12:33 #4
hvis du vil sende trådløse video signaler rundt i huset skal du ihvertfald være opmærksom på kvaliteten af sender+modtager.. alle dem jeg har set har været lige til skraldespanden..
Avatar billede gosvig Nybegynder
20. januar 2005 - 13:47 #5
har haft palmbutler, i mit gamle hus og havde fra min pc. en antenne ledning der gik op på loftet til antenne fordeleren. og kunne så sidde i min stue og styre afspilning af film - billeder - jukebox osv. med en alm. fjernbetjening
det fungerede uden problemer. kunne deværre ikke optage men til afspilning var det 112% i orden.
kan være at der er kommet updates til den - men bare et forslag :-)
Avatar billede strandgaard Nybegynder
20. januar 2005 - 19:55 #6
Tak for indsparkne :-) Jeg ser lige om jeg kan finde noget om signalkvaliteten ved trådløst videosignal (google), jeg ved slet ikke hvad en palmbutler er, men det må jeg også hellere google lidt på :-)
Avatar billede kipolaks Nybegynder
21. januar 2005 - 19:21 #7
palmbutler kan vist købes i hi-fiklubben
Avatar billede strandgaard Nybegynder
28. januar 2005 - 10:54 #8
Hmm, kommer vist ikke videre med mit lille projekt her.... dem der har været behjælpelige må gerne ligge et svar så deler jeg pointene ud..
Avatar billede kipolaks Nybegynder
03. februar 2005 - 20:45 #9
hjalp jeg ? :)