Avatar billede gjersbol Nybegynder
19. januar 2005 - 00:01 Der er 4 kommentarer

FireWire til USB 2.0 converter ? findes det ?

Hej Derude....
Jeg har en bærbar som desværre kun er født med USB1.1 og en Firewire. Maskinen har IKKE pcmcia (PC-card) port. Nu har jeg fået et trådløst USB netværkskort som ikke kan køre højere end 11 mbit, selvom det understøtter 802.11g standarden, pga. hastigheden i usb porten (1.1). SÅ DERFOR DETTE SP.:
Findes der en form for adapter FRA firewire TIL usb2.0, så jeg kan bruge min trådløse dims i firewire porten ????
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. januar 2005 - 05:28 #1
Tja, men jeg tvivler på at det vil virke: http://www.everythingusb.com/news/index/3889.htm

Blandt andet fordi det formentligt er de forkerter stik der er på USB siden....
Avatar billede gjersbol Nybegynder
19. januar 2005 - 15:18 #2
Har kontaktet dem... Dette kabel virker kun som overgang fra firewire på et camera til usb på en computer... ellers tak for forsøget... ;-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. januar 2005 - 20:16 #3
Så tror jeg ikke et sådant kabel findes. Alle de sites jeg har været på solgte netop den type kabel.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
19. januar 2005 - 20:23 #4
Den har vel ikke Ethernet? 3-com laver en genial lille rejserouter.