Avatar billede playcs Nybegynder
18. januar 2005 - 20:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

CPU-problemer!

Hej allesammen,

Jeg har lige anskaffet mig en ny processor fordi min gamle gik i stykket pga. knækkede pins.

Den gamle var en: Intel P4 2.6GHz socket 478

Den nye er en: Intel P4 3.0GHz Presscot socket 478

Jeg har dette motherboard: Acorp 4PX400

Den nye processor virker slet ikke. Det er meget underligt... Min PC-speaker siger ingen lyde, der er intet skærmbillede osv. (akkurat som den gamle CPU opførte sig da den blev defekt).

Jeg har prøvet med en anden CPU: Intel P4 Celeron 2.0GHz uden nogle problemer.

Jeg ringede indtil firmaet, og de sagde at jeg skulle opdatere min BIOS. Det er nu gjort, og det virker STADIG ikke. Hvad er fejlen? Mit bundkort burde (vidst) understøtte den nye processor!

Al hjælp er MEGET velkommen!

Tusind tak

Simon
Avatar billede kobbernagel Nybegynder
18. januar 2005 - 20:49 #1
Efter hvad jeg kan se, så kører dit bundkort kun med FSB533, og du har købt en FSB800. Du kan opdatere din BIOS så tosset du vil. Den kommer IKKE til at køre med den CPU. Den står hellere ikke på deres liste over CPU'er som kan køre i kortet:
http://www.acorp.com.tw/eng/driver/CPU%20support%20list%5CVIA%5C4PX400.pdf
Så desværre. Der er ikke så meget at gøre :(
Avatar billede screem_brille Novice
18. januar 2005 - 20:49 #2
mon ikke det var en god ide at skrive hvilket bundkort du så har ? *S*
Avatar billede screem_brille Novice
18. januar 2005 - 20:50 #3
ups sorry, læste lige efter og det står der jo *G*
Avatar billede dennis_p Nybegynder
18. januar 2005 - 20:56 #4
Ked af at sige en, men bundkortet understøtter ikke prescott.....

Med mindre du køber nyt bundkort kan du ikke bruge Cpu'en
Avatar billede playcs Nybegynder
18. januar 2005 - 21:04 #5
Oh no.. Hva har jeg gjort.. VRÆL... Tror I at jeg kan returnere CPUen og det hele og få penge tilbage? Jeg har self. org. indpakning og man ka slet ik se at noget er brugt.. Any clue?
Avatar billede playcs Nybegynder
18. januar 2005 - 21:16 #6
Passer http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=102152 til min nye CPU? Tak..
Avatar billede kasvad Nybegynder
18. januar 2005 - 22:03 #7
Det bundkort ser ud til at passe til din CPU.
Spec er på 800 MHz FSB og socket 478.
Hvis ikke du har et AGP-baseret grafikkort (men hvem har ikke det) skulle du måske overveje et nyere bundkort med PCIe adapter.