Avatar billede neander Nybegynder
18. januar 2005 - 20:02 Der er 4 kommentarer

spørgsmål om mini-statistik

På profiler i et forum skal det være muligt at se hvor mange der har set på profilen for hver bruger indenfor den seneste uge.

Det ville være nemt nok at registrere alle hits fortløbende... men er her nogen som har en idé til hvordan man kan registrere hvornår der er gået de 7 dage?
Avatar billede driis Nybegynder
18. januar 2005 - 22:50 #1
Registrer hvert hit med tidspunkt, og tæl så de hits der er yngre end 7 dage.
Avatar billede neander Nybegynder
18. januar 2005 - 22:54 #2
hvordan kan jeg tælle hvilke hits der er yngre end 7 dage ud fra et dato-felt i acces?
Avatar billede neander Nybegynder
18. januar 2005 - 22:56 #3
vil databasen ikke blive temmelig stor hvis der f.eks. er 100 brugere, og de hver har 7 besøg om dagen... i gennemsnit. Efter blot 7 dage vil jeg så have 700*7 records.. eller hvordan?
Avatar billede neander Nybegynder
19. januar 2005 - 14:47 #4
Jeg har nu gjort det her, for at opdatere databasen med et recordset efter en bruger har loadet siten, men den vil kun opdatere EN gang... reloader man siden efter 3 minutter oprettes ikke et nyt recordset, hvorfor ikke?

If NOT(int(session("BrugerID"))=int(request.queryString("brugerID"))) AND (isnull(session("Statistik")) OR session("Statistik") = "") then
    sql = "INSERT INTO [statistik] (profilID) VALUES (" & request("brugerID") & ")"
    Connect.Execute (sql)
      session("Statistik") = "1"
    session.Timeout = 2
End If