Avatar billede tbrf Nybegynder
18. januar 2005 - 19:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

CSVDE ouput til mappe-visning

Hej

Jeg har noget 'output' liggende i en fil, fra programmet "CSVDE".
(http://www.microsoft.com/resources/documentation/WindowsServ/2003/standard/proddocs/en-us/Default.asp?url=/resources/documentation/WindowsServ/2003/standard/proddocs/en-us/csvde.asp)

Det kunne se sådanne her ud:
------------ou.csv---------------
DN,(null)
"OU=Arbejdsstationer,DC=testgen,DC=dk"
"OU=kur,OU=Arbejdsstationer,DC=testgen,DC=dk"
"OU=Lokale 505,OU=kur,OU=Arbejdsstationer,DC=testgen,DC=dk"
"OU=Lokale 506,OU=kur,OU=Arbejdsstationer,DC=testgen,DC=dk"
"OU=nrh,OU=Arbejdsstationer,DC=testgen,DC=dk"
"OU=Lokale 324,OU=nrh,OU=Arbejdsstationer,DC=testgen,DC=dk"
"OU=Lokale 12343,OU=nrh,OU=Arbejdsstationer,DC=testgen,DC=dk"
"OU=ler,OU=Arbejdsstationer,DC=testgen,DC=dk"
"OU=Lokale 2345,OU=ler,OU=Arbejdsstationer,DC=testgen,DC=dk"
"OU=Lokale 3454,OU=Lokale 2345,OU=ler,OU=Arbejdsstationer,DC=testgen,DC=dk"
----------------------------------

Dette ville jeg gerne have vist i en mappestruktur, a la:

Arbejdsstationer
-kur
--Lokale 505
--Lokale 506
-nrh
--Lokale 324
--Lokale 12343
-Ler
--Lokale 2345
---Lokale 3454

Men jeg mangler nogle gode ide'er til hvordan man kan fremstille/vise det. Den grafiske visning skal være klikbar, så brugeren kan vælge et element fra listen.
Evt. også gerne nogle kode-eksempler.
Avatar billede tbrf Nybegynder
18. januar 2005 - 21:41 #1
det ser ud til at 'treeview' komponenten kan bruges.. nu mangler jeg blot at finde en nem måde at få mine data lagt ind i 'treeview'...
Avatar billede tbrf Nybegynder
18. januar 2005 - 21:52 #2
nedenstående kode ser ud til at gøre arbejdet for mig.. :-)
Poster den her, så andre kan bruge den som inspiration..

    Dim nd As Node

    Dim fso As New Scripting.FileSystemObject
    Dim oTS
    Dim strTemp As String
    Dim strArr() As String
    Dim strRel As String
    Dim strKey As String
    Dim i As Integer

    'ForWriting / ForAppending / ForReading
    Set oTS = fso.OpenTextFile(App.Path & "\ou.csv", ForReading)

    i = 0
    While Not oTS.AtEndOfStream
        strTemp = oTS.ReadLine
        If Left(strTemp, 2) = "DN" Then GoTo gorintet
        strTemp = LCase(strTemp)
        strTemp = Replace(strTemp, Chr(34), "", 1, , vbTextCompare)
        strTemp = Replace(strTemp, "dc=", "", 1, , vbTextCompare)
        strTemp = Replace(strTemp, "ou=", "", 1, , vbTextCompare)
        strArr = Split(strTemp, ",", , vbTextCompare)

        strRel = 0 & Replace(strArr(1), " ", "", 1, , vbTextCompare)
        strKey = "0" & Replace(strArr(0), " ", "", 1, , vbTextCompare)

        If i = 0 Then
            TreeView1.Nodes.Add , , 0 & strArr(0), strArr(0)
            i = i + 1
        Else
            TreeView1.Nodes.Add strRel, tvwChild, strKey, strArr(0)
        End If

gorintet:
    Wend

    oTS.Close
    Set oTS = Nothing

    For Each nd In TreeView1.Nodes
        nd.Expanded = True
    Next