Avatar billede mduelund Nybegynder
18. januar 2005 - 16:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Signal på AccessPoint skal være bedre.

Hej derude!

Jeg har et problem ude ved min kæreste. De har en Linksys router med accesspoint i.

Men det trådløse net kan ikke række ned på hendes værelse, hvad kan man gøre ved det?

En kammerat siger man kan koble en AccessPoint mere på. Kan man det?
Avatar billede grinderslev Praktikant
18. januar 2005 - 17:29 #1
Man kan sætte en bedre antenne på...
Avatar billede mduelund Nybegynder
18. januar 2005 - 17:54 #2
Jeg har kigget lidt på Edbpriser.dk, men kan ikke finde noget ekstra udstyr til Linksys. Kun et vægbeslag.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
18. januar 2005 - 18:17 #3
Der er flere muligheder.
1) Som grinderslev foreslår. (Tror jeg er en dårlig investering)
2) Trække et kabel fra Routeren til et AP tættere på hende. (Den bedste løsning)
3) Sætte en Repeater op halvvejs. (Har jeg ikke testet endnu, men sikkert en god løsning))

Yderligt udstyr behøver ikke være Linksys.
D-Link laver en fin Repeater der er til at komme i nærheden af for penge.
Avatar billede mduelund Nybegynder
18. januar 2005 - 18:32 #4
Tak for et godt svar bjuhl.

Hvad er en Repeater?

Det jeg nok vil lave er at sætte et ekstra AP op. Hvilket et bør man købe? Skal bare være billigt og virke.

Sættes det ikke bare til i den indbyggede switch i routeren? Altså ligesom en pc.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
18. januar 2005 - 21:54 #5
En Repeater forstærker/forlænger bare det eksistrende signal. Det er en lille kasse der kun skal have strøm. Den skal så stå indenfor rækkevide af det trådløse net, men kan så forstærke det som var det endnu et AP, og kan så række det stykke videre.

Hvorimod et AP teoretisk skal placeres samme sted som Repeateren, (eller endnu tættere på brugeren, men skal som du har forstået korrekt, have et netkabel fra Routeren, ligesom var det en PC.

Det er ligegyldigt hvilken en du køber. Bare hold dig til mærkevare.
Normalthvis anbefaler jeg Zyxel, men Linksys eller D-Link giver også meget valuta for pengene.
Avatar billede kenp Novice
19. januar 2005 - 22:20 #6
ellers kunne man bruge alternativ firmware til linksys´sen for så kan man skrue op for sende styrken.. www.sveasoft.com
Avatar billede gosvig Nybegynder
20. januar 2005 - 08:33 #7
http://www.belkin.com/networking/

prøv den router du finder der inde, og smid den gamle ud :)
Avatar billede gosvig Nybegynder
20. januar 2005 - 08:37 #8