Avatar billede lordhead Nybegynder
18. januar 2005 - 15:18 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Trojan der gendanner sig selv hver gang jeg genstarter computeren

Hej Eksperter.

Her de sidste par dage, har der på min computer 'hærget' om man så må sige, en trojan/virus.

Hver gang jeg starter computeren op, meddeler mit antivirus-program, at det har fjernet en trojan, hvor jeg også får angivet stien til der hvor den skulle være slettet fra; Og her finder jeg nogle filer som jeg formoder er dem der sætter det hele igang, og derfor sletter jeg dem.

Men da jeg senere på dagen genstarter min computer, gentager dette sig igen! Og jeg ved ikke hvad der kan sætte det igang, da jeg ikke har forfærdeligt meget forstand på sådanne ting.

Screenshots af de inficerede mapper (som jeg har opdaget), findes på hhv.
www.lordhead.dk/exp/trojan.jpg
og www.lordhead.dk/exp/trojan2.jpg
Avatar billede andersenph Nybegynder
18. januar 2005 - 15:19 #1
Følg denne anvisning her punkt 1-4 og kopier resultatet herind: http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm
Avatar billede lordhead Nybegynder
18. januar 2005 - 15:20 #2
Tak for det hurtige svar, jeg kigger på linket.
Avatar billede andersenph Nybegynder
18. januar 2005 - 15:31 #3
Det er bare i orden. Hvis der er noget du er i tvivl om, spørger du bare.
Avatar billede lordhead Nybegynder
18. januar 2005 - 15:37 #4
Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 15:36:27, on 18-01-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Executive Software\Diskeeper\DkService.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\SPEEDD~1\nopdb.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\htpatch.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe
F:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\Programmer\BullsEye Network\bin\bargains.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
F:\PROGRA~1\MOZILL~2\FIREFOX.EXE
F:\Programmer\Macromedia\Dreamweaver MX 2004\Dreamweaver.exe
C:\DOCUME~1\RUNEDA~1\LOKALE~1\Temp\~e5d141.tmp
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
F:\Temp\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F2 - REG:system.ini: Shell=explorer.exe ,svchost.exe
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: Idea2 SidebarBrowserMonitor Class - {45AD732C-2CE2-4666-B366-B2214AD57A49} - F:\Programmer\Desktop Sidebar\sbhelp.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: brdg Class - {9C691A33-7DDA-4C2F-BE4C-C176083F35CF} - C:\WINDOWS\system32\bridge.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: ADP UrlCatcher Class - {F4E04583-354E-4076-BE7D-ED6A80FD66DA} - C:\WINDOWS\system32\msbe.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] C:\WINDOWS\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [type32] "C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliPoint] "C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "F:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RunDLL] rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\bridge.dll",Load
O4 - HKLM\..\Run: [systray] C:\WINDOWS\system32\a.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BullsEye Network] C:\Programmer\BullsEye Network\bin\bargains.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "F:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [Mozilla Quick Launch] "F:\Programmer\Netscape\Netscape\Netscp.exe" -turbo
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "F:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://E:\MICROS~1\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Subscribe in Desktop Sidebar - res://F:\Programmer\Desktop Sidebar\sbhelp.dll/menuhandler.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra button: Subscribe in Desktop Sidebar - {09FE188B-6E85-479e-9411-51FB2220DF80} - F:\Programmer\Desktop Sidebar\sbhelp.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Subscribe in Desktop Sidebar - {09FE188B-6E85-479e-9411-51FB2220DF80} - F:\Programmer\Desktop Sidebar\sbhelp.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - E:\MICROS~1\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab30149.cab
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab30149.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab30149.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab30149.cab
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Diskeeper - Executive Software International, Inc. - C:\Programmer\Executive Software\Diskeeper\DkService.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: ISEXEng - Unknown - C:\WINDOWS\system32\angelex.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown - C:\Programmer\Fælles filer\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (Omega 1.6177) (Q) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Speed Disk service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\NORTON~1\SPEEDD~1\nopdb.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor - Zone Labs Inc. - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede lordhead Nybegynder
18. januar 2005 - 16:29 #5
Er det meningen, at jeg skal oprette mig som bruger osv. på spywarefri.dk?
Avatar billede ejvindh Ekspert
18. januar 2005 - 16:57 #6
Nej, det er ikke nødvendigt. Det er kun nødvendigt når det er i DERES forum man får sin log tydet.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. januar 2005 - 17:09 #7
Jeg kigger lige på loggen (da andersenph er offline i øjeblikket) ..
Avatar billede lordhead Nybegynder
18. januar 2005 - 17:10 #8
Så venter jeg på, at en rar sjæl tyder min log :)
Avatar billede lordhead Nybegynder
18. januar 2005 - 17:11 #9
tonnybrandt => Det ville jeg virkeligt sætte pris på :o)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. januar 2005 - 17:14 #10
Hent denne Kaspersky scanner, den skal du bruge senere.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.

Afinstaller messenger plus 3 i tilføj/fjern programmer i kontrol panelet.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, slet mapper og filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O2 - BHO: brdg Class - {9C691A33-7DDA-4C2F-BE4C-C176083F35CF} - C:\WINDOWS\system32\bridge.dll
O2 - BHO: ADP UrlCatcher Class - {F4E04583-354E-4076-BE7D-ED6A80FD66DA} - C:\WINDOWS\system32\msbe.dll
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "F:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RunDLL] rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\bridge.dll",Load
O4 - HKLM\..\Run: [systray] C:\WINDOWS\system32\a.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BullsEye Network] C:\Programmer\BullsEye Network\bin\bargains.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "F:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O23 - Service: ISEXEng - Unknown - C:\WINDOWS\system32\angelex.exe

Så skal du genstarte pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
F:\Programmer\Messenger Plus! 3
C:\Programmer\BullsEye Network

Filer:
C:\WINDOWS\system32\bridge.dll
C:\WINDOWS\system32\msbe.dll
C:\WINDOWS\system32\a.exe
C:\WINDOWS\system32\angelex.exe

---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
---------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol
Avatar billede overloaded Mester
18. januar 2005 - 17:16 #11
Grunden til at trojan bliver gendannet kan det ikke have noget at gøre med at systemgendannelsen skal slås fra, inden man sletter noget.
Det plejer at hjælpe på min computer.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. januar 2005 - 17:47 #12
Nej, grunden til gendannelsen er denne linie:
O23 - Service: ISEXEng - Unknown - C:\WINDOWS\system32\angelex.exe

Det er en service som kigger efter at alt snavset stadig er på maskinen og gendanner det hvis der mangler noget.
Avatar billede lordhead Nybegynder
18. januar 2005 - 18:40 #13
Nu synes jeg at jeg har gennemgået din guide, så kan vi jo se om det lykkedes :o)

Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 18:39:35, on 18-01-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\htpatch.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Executive Software\Diskeeper\DkService.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\SPEEDD~1\nopdb.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
F:\PROGRA~1\MOZILL~2\FIREFOX.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
F:\Temp\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F2 - REG:system.ini: Shell=explorer.exe ,svchost.exe
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: Idea2 SidebarBrowserMonitor Class - {45AD732C-2CE2-4666-B366-B2214AD57A49} - F:\Programmer\Desktop Sidebar\sbhelp.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] C:\WINDOWS\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [type32] "C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliPoint] "C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Mozilla Quick Launch] "F:\Programmer\Netscape\Netscape\Netscp.exe" -turbo
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "F:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://E:\MICROS~1\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Subscribe in Desktop Sidebar - res://F:\Programmer\Desktop Sidebar\sbhelp.dll/menuhandler.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra button: Subscribe in Desktop Sidebar - {09FE188B-6E85-479e-9411-51FB2220DF80} - F:\Programmer\Desktop Sidebar\sbhelp.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Subscribe in Desktop Sidebar - {09FE188B-6E85-479e-9411-51FB2220DF80} - F:\Programmer\Desktop Sidebar\sbhelp.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - E:\MICROS~1\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab30149.cab
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab30149.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab30149.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab30149.cab
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Diskeeper - Executive Software International, Inc. - C:\Programmer\Executive Software\Diskeeper\DkService.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown - C:\Programmer\Fælles filer\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (Omega 1.6177) (Q) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Speed Disk service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\NORTON~1\SPEEDD~1\nopdb.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor - Zone Labs Inc. - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede andersenph Nybegynder
18. januar 2005 - 20:37 #14
Din log er nu helt ren.

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse (http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
Og så skal du også lige skjule dine filer og mapper igen, så du ikke ved en fejl kommer til at slette en vigtig fil. Det gør du samme sted, hvor du satte det til at vise alle filer, denne gang vælger du bare: Vis ikke skjulte filer og mapper.

Du kan også rense browser cachen

1. Klik på Funktioner - Internetindstillinger

2. Under midlertidige filer, klik på Slet cookies

3. Under midlertidige filer, klik på slet filer – sæt flueben i slet alt offline indhold

4. Under Oversigten, klik på ryd oversigten

5. Klik på ok.

Tøm din papirkurv.

Du kan rense temp med denne fil, det tager kun få sek.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

Lidt råd med på vejen herfra skal du da også have.
For at sikre din pc fremover ville det være en god idé at bruge nogle af programmerne fra denne lille pakke som du kan se her:
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Især vil jeg anbefale Spybot/og eller Ad-aware, SpywareBlaster, IE Privacy Keeper/el. EmtyTempFolder, IE-Spyad og SpywareGuard som minimum. De er alle gratis, fylder ikke meget, sløver ikke din pc og konflikter ikke med dine andre programmer
Avatar billede lordhead Nybegynder
18. januar 2005 - 23:25 #15
Tak for de gode svar. Det er dejligt ikke at være inficeret mere :o)

andersenph => jeg har selv brugt ad-aware et stykke tid, men fandt spybot bedre, men jeg vil kigge på nogle af de andre også. Man kan jo aldrig blive sikker nok!

tonnybrandt og andersenph, læg et svar, så deler i point. Mange tak for hjælpen!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. januar 2005 - 00:52 #16
Velbekomme og her er mit svar :)
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. januar 2005 - 08:14 #17
Det kommer her for mit vedkommende.

Så må vi se om Tonny kan finde ud af at sætte prik i den rigtigt cirkel...
Det kan være han stadig er skeløjet fra weekenden ;O)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. januar 2005 - 11:05 #18
Ja, det var en hård weekend.
Jeg prøver lige igen.... *G*
Avatar billede lordhead Nybegynder
19. januar 2005 - 16:14 #19
Mange tak!

hvis den ikke er der i første forsøg, er den der i andet :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. januar 2005 - 18:27 #20
Det er jo det *G*

Takker for point :)
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. januar 2005 - 18:35 #21
Også tak herfra :O)