Avatar billede host4you.dk Nybegynder
18. januar 2005 - 14:42 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hvordan gør jeg her

Hey jeg er ved at lave et mail system. og har nu et lille problem med javascript.. når jeg har en del mail og vil maker alle min mails bliver de ikke røde som hvis jeg vælger at maker den enkel..

se http://www.me4you.dk/post/mail.asp

Tryk på x for at maker alle og det er her jeg så vil have at alle felter bliver maker som de gør når du trykker på den enkle...
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2005 - 18:20 #1
<ole>

Slem gang 'slamkode', du har dig dér  :)

1. En event-handler er beregnet til at afvikle JS. Derforskal man *aldrig* bruge JavaScript pseudo-protokollen i en onclick-handler (onclick="changeMailIcon('5338015', 1, 0);")
2. eval() er en gabende dårligt performende funktion i JS - og du har ingen somhelst grund til at bruge den til dynamisk adressering af elementer
3. 'document.all' er proprietær IE-kode, der udover ikke at fungere andre steder, performer elendigt i IE.
4. Skal man skifte styles på elementer, bør man *aldrig* skifte klasse på dem. Det performer dårligt. Skift i stedet de enkelte style-properties på elementet.

Det var lidt om, hvad der er galt med dit JS - derudover er der så HTML'en  :)

Spørgsmålet er, om ikke det er bedre at skrive det om - i stedet for at sminke på en skidt kode?

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2005 - 18:28 #2
Jeg kikkede lige på din index-side ... mon ikke, du også skulle få fikset de asp-filer, du gerne ville vise billeder med?
Næsten alle dine billeder er 'usynlige' - formodentligt fordi du ikke sætter den korrekte MIME, når du server filerne  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2005 - 19:45 #3
Undskyld ... det var vist ikke din egen side - men det her 'slam', jeg kikkede på (adressen, hvor du henter din .js-fil): http://www.hotpeople.dk/  :)
Avatar billede host4you.dk Nybegynder
19. januar 2005 - 10:08 #4
denne kode er 100% min ejen da jeg selv har fåde den af en god ven som har den på sit intranet.. jeg ved godt den ligner hotpeople.dk. men det er den ikke..

til Olebole
Der er bare det at jeg ikke selv kan kode det og min ven som jeg har fåde den af har ikke tid da han er flytte og har en del at se til..

så hvis du kan hjælpe vil det være fedt..
Avatar billede host4you.dk Nybegynder
19. januar 2005 - 10:09 #5
icon er låndt fra hotpeople.dk da jeg ikke lige kun finde et par iconer..
Avatar billede host4you.dk Nybegynder
19. januar 2005 - 21:52 #6
utrolige at man ikke kan få det hjælp man efterlyser..
alle har sku så travlt med at komme med en masse lort. det enste jeg beder om er at få rette denne fejl og hvis man er så god så skrive da en beder kode..
Avatar billede olebole Juniormester
19. januar 2005 - 23:40 #7
Få dog armene lidt ind til kroppen, Bimmer! Havde du forestillet dig, vi sad på spring 24/7 for at hjælpe dig?
Har du våde drømme om, at nogen her skulle skrive din kode om for dig, tror jeg, du vil nå meget længere med en anden approach!
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2005 - 07:30 #8
OLEBOLE Hvad i helve trod du exp er til ? et sted hvor du kan skrive en masse ubrolig lort. tag og smut hvis du ikke kan tåle folk der spør om hjælp til at finde fejl i en kode de selv har lave eller fåde. det anden her kan man jo ikke bruge.. man skulle tro du kun er her for at smide en masse ubrolige lort i hovde på folk..
og jeg har ikke på nåde tids pungt bedt dig om at være til rådighed for mig i 24/7 men der mod bedt om at finde fejle i mit script. og ikke at jeg skal side og læse om en masse om at det er nåde møg du laver og du er en .... kort sagt hjælp eller smut.... det er spild af min tid og af din ejen.. få dig et liv..
Avatar billede host4you.dk Nybegynder
20. januar 2005 - 07:33 #9
Hey let, jeg er helt ening med dig.. det er utrolige at folk er så platte de ikke kan finde ud af at hjælpe os. som beder om hjælp man skulle tro at experten kun er forum for børn.. og jeg må sige at du tager det meget personliget.. GF
Avatar billede host4you.dk Nybegynder
27. januar 2005 - 10:25 #10
lukker da det ingen der har nosser nok til at hjælpe men kun kan komme med lort.. og selv ikke bør være bruger her inden..
Avatar billede host4you.dk Nybegynder
27. januar 2005 - 10:25 #11
lukket