Avatar billede kryger7 Nybegynder
18. januar 2005 - 14:11 Der er 8 kommentarer

Hvordan gemmer man et billede som ikonfil?

Jeg har et billede som jeg gerne vil have som ikon på en genvej. Hvordan gør jeg det?

Hvis jeg højreklikker på genvejen, vælger egenskaber, klikker på skift ikon, klikker på gennemse, vælger "alle filer", vælger billedet som jeg vil have som ikon, kommer en dialogboks hvor der står "Filen XXX indeholder ingen ikoner. Vælg et ikon på listen eller vælg en anden fil".

Tilsyneladende skal man altså gemme billedet som en "ikonfil" - hvordan gør man det?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
18. januar 2005 - 14:19 #1
gem det som billede.ico
Avatar billede cdc Novice
18. januar 2005 - 14:23 #2
normalt hvis det er xp kan man bruge bmp filer eller ico spm styxx skriver
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2005 - 14:24 #3
Det er ikke nok bare at gemme som .ico, billedet skal en tur igennem et program der kan lave det til en ikon-fil.
Avatar billede cdc Novice
18. januar 2005 - 14:27 #4
ztyxx selvfølgelig :o) og ej helle spm men som.

Gem det som en *.bmp fil og hent det i den mappe du har lagt det. gem det i px som 62x62 eller 32x32 så går du ikke helt galt i byen
Avatar billede haverslev Novice
18. januar 2005 - 14:27 #5
Avatar billede kipolaks Nybegynder
18. januar 2005 - 14:29 #6
jeg har ikoner på mere end 400x400 pixels.. det virker fint
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. januar 2005 - 14:29 #7
http://www.favicon.com/
Kan extracte et område af en grafikfil og gemme som *.ICO
Avatar billede falster Ekspert
18. januar 2005 - 15:50 #8