Avatar billede sijjin Nybegynder
18. januar 2005 - 13:13 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

HD Problemer

Det hele startede med at jeg kørte "partetion magic" for at merge nogle drev og lave om på nogle af drev bogstaver

efter jeg klikkede på apply og satte programmet igang genstartede computeren og gik igang med at lave de ændringer jeg havde beskrivet men noget gik galt jeg fik en NTLDR fejl under opstart den fejl har jeg korregeret ved at slæbe min PC over til en ven for at køre et recovery program på en af mine HDer og installere Windows igen det lykkedes mig at redde all data på disken.

nu til Problemet.

jeg har endnu en disk en WD.120GB som jeg gerne vil redde data fra men problemet er at jeg ikke kan se drevet inde i windows jeg kan se den inde i BIOSen og under enhedshånteringen men ikke i partettion madgic eller under denne Computer.

Er der nogen der kan være mig behjælpæig med dette problem og måske komme med nogle gode ideer til hvordan jeg kan få min data tilbage?
Avatar billede d-u-k Praktikant
18. januar 2005 - 13:17 #1
højre klik på denne computer--> administrere---> diskhåndtering. kan du se den der, skal den nok aktiveres ved at højre klik på den.
Avatar billede nva Praktikant
18. januar 2005 - 13:17 #2
Hvilket drev-bogstav har den fået ?
Avatar billede sijjin Nybegynder
18. januar 2005 - 13:40 #3
Nej jeg kan ikke se den inde i diskhåndteringen

og den har ingen drev-bogstav
Avatar billede nva Praktikant
18. januar 2005 - 13:51 #4
Kan du se nogen status under enhedshåndteringen ? Sidder selv ved en NT-maskine lige nu og kan derfor ikke selv checke. Jeg tænker på noget med 'status HIDE' eller lignende.
Avatar billede sijjin Nybegynder
18. januar 2005 - 13:54 #5
status står som aktiveret
Avatar billede sijjin Nybegynder
18. januar 2005 - 13:57 #6
kunne godt være jeg lige skulle nævne at jeg sidder med WinXP Pro
Avatar billede nva Praktikant
18. januar 2005 - 13:57 #7
Er det muligt at tildele/ændre drevbogstav under enhedshåndteringen ?
Avatar billede sijjin Nybegynder
18. januar 2005 - 14:02 #8
Nej ikke så vidt jeg kan se

der er.
opdater driver (virker ikke)
deaktiver
Fjern
søg efter hardware ændringer
Egenskaber.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2005 - 14:08 #9
Et godt bud kunne være at downloade og brænde DAPPIX det er en Linux cd der kører direkte fra cd-drevet, findes der data på din disk kan DAPPIX både se og flytte dem
Avatar billede sijjin Nybegynder
18. januar 2005 - 14:12 #10
jeg er igang med at Downloade den på dette tidspunkt er jeg villig til at prøve næsten alt.
Avatar billede nva Praktikant
18. januar 2005 - 14:14 #11
Er du sikker på at jumperen sidder rigtigt (Slave eller måske CS)
Avatar billede sijjin Nybegynder
18. januar 2005 - 15:25 #12
jumper sidder rigtig jeg har en DVD-brænder som secMaster og HDen sidder som secSlave
Avatar billede nva Praktikant
18. januar 2005 - 15:43 #13
Så har jeg vist desværre ikke flere bud i denne omgang :-)
Avatar billede sijjin Nybegynder
18. januar 2005 - 16:31 #14
OK men jeg siger i hvert fald tak for forsøget;)
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. januar 2005 - 16:41 #15
Hvad med en hard disk diagnose ?
Avatar billede sijjin Nybegynder
18. januar 2005 - 16:52 #16
da jeg ikke har adgang til drevet ved jeg ikke hvordan jeg skulle lave en diagnose på det det eneste sted inde i windows hvor jeg kan se drevet er inde i enhedshåndteringen og der kan jeg ikke finde nogen diagnose funktion

er der et program du kenner til som kunne hjelpe eller kenner du en anden måde end egenskabe\funktioner vejen ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. januar 2005 - 17:01 #17
Du kan downloade et image af Ultimate Boot CD her: http://www.ultimatebootcd.com/ den har nogle hard disk diagnose værktøjer.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2005 - 17:01 #18
Hvor langt er du med DAPPIX ??
Avatar billede sijjin Nybegynder
18. januar 2005 - 17:14 #19
Avatar billede sijjin Nybegynder
18. januar 2005 - 17:18 #20
jeg er spænd på om det er noget som virker

men hvis det er et program som kan læse min confeddy HD tror jeg den bliver min nye ynglings program:D
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2005 - 17:30 #21
Nu skal du huske at den skal brændes som et "bootable image" hvis du ikke har erfaring med Linux overhovedet kræver det måske også lige et par råd om hvordan du klarer problemet med at flytte filer men du melder bare tilbage hvis du mangler hjælp til det
Avatar billede sijjin Nybegynder
19. januar 2005 - 16:36 #22
Jeg prøvede at brænde den med Nero som en CD-Rom (boot) men det virkede ikke den vil ikke genkende den som boot disk under opstart er der en anden måde jeg skal brænde den på ?
jeg har også 120%Alcohol hvis det er et beder program at bruge til fomålet.

og nu du siger det har jeg ingen erfaring med Linux systemer
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2005 - 16:41 #23
Jeg har ikke meget forstand på at brænde under Windows jeg har kun brugt Linux de sidste 5 år og den finder selv ud af det, men jeg vil da godt lige prøve at arbejde på problemet men det bør altså ikke afholde dig fra at forsøge at finde en løsning
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2005 - 16:44 #24
Avatar billede sijjin Nybegynder
19. januar 2005 - 17:14 #25
ja tak for linket men for ham er problemet jo lige omvendt han har en ISO fil han gerne vil åbne (hvilket DemonTools er ganske udmerket til)

Jeg vil gerne lave en som kør under bootsekvensen.

jeg er meget taknemelig for hjælpen men du må ikke forstå det sådan at jeg bare spørger og spørger uden srlv at prøve at finde svaret jeg sad faktisk over en time for at finde svaret på den hjemmeside hvor jeg downæoadede programmet og på eksperten før jeg selv besluttede mig for at spørge.

Jeg har mange timers arbejde liggende på den disk og jeg ville nødig til at skulle begynde helt fra bunde (mænd laver ikke backup---->De græder bare)
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2005 - 17:27 #26
Tag nu lige og læs hvad der står i det link, spørgeren har downloadet en ISO fil som du har og det accepterede svar for at brænde denne fil som bootimage lyder
Vælg file - burn image (Filer - brænd billede på dansk) og find isofilen og brænd :-)
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2005 - 18:09 #27
Hej
Nu har jeg lige brændt en DAPPIX /KNOPPIX i Windows efter den vejledning der var i det link jeg sendte dig så den er god nok.
Meld tilbage når du er klar
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2005 - 19:59 #28
Du har måske opgivet eller ????
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2005 - 22:01 #29
Vi prøver nok en gang har du opgivet ??
Avatar billede sijjin Nybegynder
21. januar 2005 - 17:54 #30
Jeg prøvede at brænde den som en boot disk og det virkede ikke, det jeg downloadede var ikke nogen ISO fil og den ville ikke boote om så jeg brændte den som almindelig iso eller som boot disk.

Jeg fandt et andet program som jeg imidlertid har haft hæld med den hedder ERD_Commander som også er et booteble styrsystem som kan starte fra CD_ROM den er bare windowsbaseret.

Det lykkedes mig at redde ca 80% af det arbejde jeg havde liggende + Hardisken så jeg må sige at jeg er tilfræds.

Jeg takker for hjælpen havde du ikke nævnt DAPPIX var jeg nok ikke kommet på tanken om at bruge en alternativ styrsystem for at finde Disken.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2005 - 18:12 #31
Selv om du ikke fik downloadet og brændt det rigtigt syntes du så ikke at hjælpen skulle udløse lidt point ?????
Avatar billede sijjin Nybegynder
22. januar 2005 - 00:23 #32
Jeg har ingen måde at vide om dappix kunne have klaret det samme som ERD_Commander men jeg vil lade tvivlen komme dig til gode.

jeg siger tak for den tid du har investeret og du får selvfølgelig dine velfortjænte 60point.

takker...