Avatar billede car120874 Nybegynder
18. januar 2005 - 11:53 Der er 5 kommentarer

DHTML Menu

Jeg har lavet en DHTML menu på mit website, og er nu helt væk fra søgemaskinerne (især google) mit site er programmeret i asp og html.
Førhen lå jeg på top 10 mange steder.
Jeg havde en alm. html menu på daværende tidspunkt.
Jeg ved godt, at den ikke finder min menu nu.

Jeg har husket bla.:
Metatags:
doctype
Keywords
Description
rating
robots
revist-after
og Dublin Core Elements

HVAD KAN JEG GØRE !
Avatar billede roenving Novice
18. januar 2005 - 15:35 #1
Prøv at sætte din gamle menu i et noscript-element !-)
Avatar billede car120874 Nybegynder
18. januar 2005 - 15:40 #2
Hvordan ser kodningen ud ?
Kan jeg stadigvæk have min nye menu ?
Avatar billede roenving Novice
18. januar 2005 - 15:51 #3
Lige ud af landevejen, for noscript er bare et tag, og ja, du kan stadig have din nye menu ...

<noscript>
  <a href="side1.html">Side 1</a>
</noscript>

Se f.eks. http://blooberry.com/indexdot/html/tagpages/n/noscript.htm
Avatar billede car120874 Nybegynder
18. januar 2005 - 16:31 #4
ja, men som du skriver i ovenstående <noscript> vises der jo nogle nye links ude på sitet. Der skal kun vises dhtml menuen.
eller er det bare mig, der er dum
Avatar billede knudgert Nybegynder
18. januar 2005 - 19:32 #5
<noscript>..</noscript> vises kun, hvis browseren ikke forstår/brugeren har slået javascript fra.
Så du opnår to gode ting, søgemaskinerne kan læse links og brugere uden javascript får mulighed for at se en menu.