Avatar billede dorthe-lind Nybegynder
18. januar 2005 - 11:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Eksportere data fra lagerkartotek ifm. udarb. af prisliste

Nu har jeg forgæves brugt timer på at få løst dette problem i Navision C5 Version 3.0. Håber, at nogen kan hjælpe mig, da jeg er ved at være under voldsomt tidspres, da jeg har en prisliste, der snart skal "i trykken".

Jeg skal lave en kommasepareret fil med felterne:
- Varenummer
- Varetekst
- Pris
- Rabatgrp. og
- Grp.

Jeg er kommet frem til at jeg nok skal bruge datamanipulation for at udføre handlingen. Jeg er kommet frem til at skulle eksportere kartoteket LAGKART. Mit problem er så bare, at feltet "pris" ikke er inkluderet i dette kartotek !!
Pris kan jeg hente i kartoteket LAGPRIS, men her mangler jeg alle de andre oplysninger.

Hvad gør jeg ?

- Kan jeg flette de 2 kartoteker ?
- Kan jeg selv tilføje feltet "pris" til LAGKART
- Findes der et kartotek, hvor alle felterne eksisterer ?
- Skal jeg måske bruge en helt anden funktion i C5 ?

Håber på hurtigt hjælp

Hilsen
Dorthe Lind
Avatar billede dpdam Nybegynder
18. januar 2005 - 12:58 #1
Datamanipulation kan sagtens bruges med udgangspunkt i LAGKART og med Pris som variabel.

Type:Real Navn: &Pris Fil:Flueben Udtryk: LagPris[VarePrisIdx,Varenummer].Pris

Har du oprettet forskellige priser pr. vare, så må prisgruppen tilføjes som den 3. parameter.
Skal prisgruppen Engros vises i prislisten så skal udtrykket være
LagPris[VarePrisIdx, Varenummer,"Engros"].Pris
Avatar billede dorthe-lind Nybegynder
18. januar 2005 - 15:30 #2
Takker, bukker og nejer.
Avatar billede dorthe-lind Nybegynder
19. januar 2005 - 08:34 #3
Hvad går galt ? - jeg synes ikke, at mine point kommer frem til dig !
Jeg prøver hermed igen. Hvis ikke du får point, må jeg have hjælp igen