Avatar billede carsten28 Nybegynder
18. januar 2005 - 10:37 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Problemer med "virus"

Hej,

Jeg har store problemer med min hjemme pc!! Jeg har fået en virus, spyware eller noget helt andet ind på min pc.

Problemet viser sig ved at der er mange funktioner som ikke virker! F.eks. som følger:

System gendannelse. Når jeg prøver at komme ind kommer jeg enten slet ikke ind eller så kommer der bare en blank vindue.
Forskellige hjemmesider mangler funktioner (eksperten kan jeg ikke oprette Spørgsmål), (spywarefri, kan jeg ikke registrere)
Andre funktioner på hjemmesider som print, søg m.m. virker heller ikke. Der sker bare ikke noget når man trykker på f.eks. på en print funktion.

Min norton anti virus virker heller ikke mere!!

Jeg har gjort følgende!

Hentet Avast anti virus og scannede (slettede de virus som der var)
Hentet Spybot og HijackThis

Først kørte jeg Spybot og fjernede alt med RØDT

Så kørte jeg HijackThis og fik en log. Men jeg skal have den kopieret over så jeg kan lægge den ind. Kommer senere!

Men spørgsmålet er så, har I hørt om dette før?? Hvad kan det være? Hvordan kan jeg fixe det??

Som I kan se er den helt gal!! Så jeg værdsætter alt den hjælp jeg kan få!!!

På forhånd tak

Mvh
Carsten
Avatar billede kalp Novice
18. januar 2005 - 10:39 #1
Kopir din log herind fra hijackthis ja
Avatar billede kalp Novice
18. januar 2005 - 10:40 #2
Jeg kan hjælpe dig videre når vi først har gennemgået din log og renset din pc for virus. Så reparere vi det andet hvis det er muligt
Avatar billede carsten28 Nybegynder
18. januar 2005 - 10:42 #3
Helt perfekt! Jeg kopiere den ind imorgen!
Avatar billede kalp Novice
18. januar 2005 - 10:43 #4
Det helt i orden så ordner vi det der:)
Avatar billede carsten28 Nybegynder
19. januar 2005 - 08:48 #5
Her er så min hijackthis log!

Logfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\SCardSvr.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Program Files\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
C:\WINDOWS\system32\eTSrv.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
C:\WINDOWS\system32\ZONELABS\vsmon.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\htpatch.exe
E:\musik - mp3\mm_tray.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Documents and Settings\Carsten\My Documents\Div. download\fejl\hijackthis.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: WSOBHOObj Class - {4D0B671C-7F9A-4516-B4DB-D30F3A12EE26} - C:\Program Files\Aladdin\eToken\WSO\WSOBHO.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Program Files\MSN Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: Web Sign On - {46832FF5-95B5-4654-88F4-7F5F37AD1FC2} - C:\Program Files\Aladdin\eToken\WSO\WSO.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] C:\WINDOWS\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] e:\musik - mp3\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "C:\Program Files\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Program Files\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SpySweeper] "C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe" /0
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O9 - Extra button: Web Sign On - {1A69BF73-60DD-49b7-9251-F7A7D7070940} - C:\Program Files\Aladdin\eToken\WSO\WSO.dll
O12 - Plugin for .pdf: C:\Program Files\Internet Explorer\PLUGINS\nppdf32.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {AABB591F-CEB3-404A-A979-AA30B16CB914} (IPLabs Image Uploader 2.5) - http://asp01.photoprintit.de/microsite/10021/defaults/activex/ImageUploader2.cab
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service - Unknown - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus Definition Watcher - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
O23 - Service: eToken Notification Service - Aladdin Ltd.  - C:\WINDOWS\system32\eTSrv.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVRoam - symantec - C:\Program Files\Symantec AntiVirus\SavRoam.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Unknown - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe (file missing)
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor - Zone Labs Inc. - C:\WINDOWS\system32\ZONELABS\vsmon.exe
Avatar billede kalp Novice
19. januar 2005 - 09:34 #6
Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for denne linie - luk øvrige programvinduer - klik "Fix checked":

O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe

Genstart i Fejlsikret tilstand (uden netværk) ved at taste F8 under opstart.

Find og slet:

Filer
C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe

Det er faktisk det eneste snavs du har.. hvis du gerne vil af med din alladin toolbar skal du også lige finde og slette denne fil

C:\WINDOWS\system32\eTSrv.exe

Og i hijackthis fikse følgende linjer

O2 - BHO: WSOBHOObj Class - {4D0B671C-7F9A-4516-B4DB-D30F3A12EE26} - C:\Program Files\Aladdin\eToken\WSO\WSOBHO.dll
O3 - Toolbar: Web Sign On - {46832FF5-95B5-4654-88F4-7F5F37AD1FC2} - C:\Program Files\Aladdin\eToken\WSO\WSO.dll
O9 - Extra button: Web Sign On - {1A69BF73-60DD-49b7-9251-F7A7D7070940} - C:\Program Files\Aladdin\eToken\WSO\WSO.dll

Det synes jeg faktisk du bør gøre så vi er sikre på alt er væk!

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Download og gem denne scanner på skrivebordet.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Slå systemgendannelse fra..

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Slet alt den finder..

Genstart normalt og ny log herind.. så burde din maskine være ren
Avatar billede carsten28 Nybegynder
19. januar 2005 - 20:53 #7
Her er så en ny log!! Jeg har ikke slettet min eToken - aladdin toolbar. Den er til min eToken for at kunne huske mine passwords!

Men det kunne da godt være at jeg skulle gøre det alligevel!! For det virker ikke til at det har hjulpet!! Jeg har stadig de samme problemer!

Kan du se mere in min log??

Logfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\SCardSvr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\htpatch.exe
E:\musik - mp3\mm_tray.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Program Files\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
C:\WINDOWS\system32\eTSrv.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
C:\WINDOWS\system32\ZONELABS\vsmon.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Program Files\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\Documents and Settings\Carsten\My Documents\Div. download\fejl\hijackthis.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: WSOBHOObj Class - {4D0B671C-7F9A-4516-B4DB-D30F3A12EE26} - C:\Program Files\Aladdin\eToken\WSO\WSOBHO.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Program Files\MSN Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: Web Sign On - {46832FF5-95B5-4654-88F4-7F5F37AD1FC2} - C:\Program Files\Aladdin\eToken\WSO\WSO.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] C:\WINDOWS\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] e:\musik - mp3\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mwavscan] "C:\Kaspersky\mwavscan.com" /s
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SpySweeper] "C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe" /0
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
O9 - Extra button: Web Sign On - {1A69BF73-60DD-49b7-9251-F7A7D7070940} - C:\Program Files\Aladdin\eToken\WSO\WSO.dll
O12 - Plugin for .pdf: C:\Program Files\Internet Explorer\PLUGINS\nppdf32.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {AABB591F-CEB3-404A-A979-AA30B16CB914} (IPLabs Image Uploader 2.5) - http://asp01.photoprintit.de/microsite/10021/defaults/activex/ImageUploader2.cab
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service - Unknown - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus Definition Watcher - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
O23 - Service: eToken Notification Service - Aladdin Ltd.  - C:\WINDOWS\system32\eTSrv.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVRoam - symantec - C:\Program Files\Symantec AntiVirus\SavRoam.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Unknown - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe (file missing)
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor - Zone Labs Inc. - C:\WINDOWS\system32\ZONELABS\vsmon.exe
Avatar billede kalp Novice
19. januar 2005 - 20:58 #8
Det er desværre din Alladin ting der er skyld i det.. fjern det

Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for denne linie - luk øvrige programvinduer - klik "Fix checked":

O23 - Service: eToken Notification Service - Aladdin Ltd.  - C:\WINDOWS\system32\eTSrv.exe
O2 - BHO: WSOBHOObj Class - {4D0B671C-7F9A-4516-B4DB-D30F3A12EE26} - C:\Program Files\Aladdin\eToken\WSO\WSOBHO.dll
O3 - Toolbar: Web Sign On - {46832FF5-95B5-4654-88F4-7F5F37AD1FC2} - C:\Program Files\Aladdin\eToken\WSO\WSO.dll
O9 - Extra button: Web Sign On - {1A69BF73-60DD-49b7-9251-F7A7D7070940} - C:\Program Files\Aladdin\eToken\WSO\WSO.dll

Genstart i Fejlsikret tilstand (uden netværk) ved at taste F8 under opstart.

Find og slet:

C:\WINDOWS\system32\eTSrv.exe
Avatar billede carsten28 Nybegynder
19. januar 2005 - 21:04 #9
Ok, jeg prøver!!

Så må jeg jo se hvad der sker!
Avatar billede kalp Novice
19. januar 2005 - 21:08 #10
ny log efterfølgende forresten..
Avatar billede carsten28 Nybegynder
19. januar 2005 - 21:27 #11
Her er først en del af logen på den jeg hentet ned på http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Wed Jan 19 21:22:33 2005 => Scanning HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services
Wed Jan 19 21:22:42 2005 => ERROR!!! Invalid Entry System32\DRIVERS\ElbyVCD.sys in SYSTEM\CurrentControlSet\Services\ElbyVCD...
Wed Jan 19 21:22:42 2005 => ERROR!!! Invalid Entry C:\WINDOWS\system32\eTSrv.exe in SYSTEM\CurrentControlSet\Services\ETOKSRV...
Wed Jan 19 21:22:52 2005 => ERROR!!! Invalid Entry C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe in SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SBService...

HJT log kommer om 2 sek.
Avatar billede carsten28 Nybegynder
19. januar 2005 - 21:28 #12
Logfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\htpatch.exe
E:\musik - mp3\mm_tray.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Program Files\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
C:\WINDOWS\system32\ZONELABS\vsmon.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\System32\SCardSvr.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\Documents and Settings\Carsten\My Documents\Div. download\fejl\hijackthis.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Program Files\MSN Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] C:\WINDOWS\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] e:\musik - mp3\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mwavscan] "C:\Kaspersky\mwavscan.com" /s
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SpySweeper] "C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe" /0
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
O12 - Plugin for .pdf: C:\Program Files\Internet Explorer\PLUGINS\nppdf32.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {AABB591F-CEB3-404A-A979-AA30B16CB914} (IPLabs Image Uploader 2.5) - http://asp01.photoprintit.de/microsite/10021/defaults/activex/ImageUploader2.cab
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service - Unknown - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus Definition Watcher - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVRoam - symantec - C:\Program Files\Symantec AntiVirus\SavRoam.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Unknown - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe (file missing)
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor - Zone Labs Inc. - C:\WINDOWS\system32\ZONELABS\vsmon.exe
Avatar billede carsten28 Nybegynder
19. januar 2005 - 21:30 #13
Men der er stadig de samme problemer!

Er der noget andet jeg kan gøre??
Avatar billede kalp Novice
19. januar 2005 - 21:32 #14
så går vi videre til det næste:)

I windows trykker du på start - > kør  og skriver "fsc /scannow"

og hav din xp cdrom i drevet.
Avatar billede carsten28 Nybegynder
19. januar 2005 - 21:42 #15
Jeg har ikke en XP cdrom, men det må jeg jo få fat på!

Men det bliver nok først om en uges tid, for jeg har ferie og kommer først hjem søndag den 30.

Men jeg er meget glad for hjælpen!! Jeg kommer tilbage, når jeg har kørt Fsc/Scannow.

På forhånd tak!
Avatar billede kalp Novice
19. januar 2005 - 21:45 #16
det okay:) du kan lige hurtigt prøve at genstarte og før windows loader trykke F8
i menuen vælger du "Anvend sidst kendte fungere konfiguration"  eller noget lignende
og se om det lige skulle kunne løse det:)
Avatar billede carsten28 Nybegynder
30. januar 2005 - 13:34 #17
Hej Igen!!

Jeg har forsøgt at anvende den sidste kendte fungerende konfiguration. Men det gjorde ingen forskel.

Så har jeg prøvet at køre en fsc/scannow men windows kan ikke finde den. Skal jeg skrive noget foran eller....
Avatar billede kalp Novice
30. januar 2005 - 13:47 #18
"sfc /scannow"

det skal skrives  præcis sådan med mellemrum og det hele

windows trykker du på start - > kør  og skriv det
Avatar billede carsten28 Nybegynder
31. januar 2005 - 18:59 #19
Det har jeg nu prøvet, og der blev også scannet men det virker ikke til at der var noget galt!! Ellers kunne jeg bare ikke se at der blev ændret noget. Men i hvert fald, er det stadig det samme.

Jeg har så prøvet at at downloade mozilla og den browser virker fint!!

Så ville jeg se om jeg kunne hente en ny version af IE. Men den bliver ved med at sige at jeg har en nyere version og derfor vil den ikke gå længere. Så ville jeg slette den inden i fjern / Tilføj programmer. Men jeg kan stadig ikke få lov at hente en ny.

Der ud over virker min system gendanelse stadig ikke.

Har du andre gode ideer?? For jeg er løbet tør for lang tid siden!!!!
Avatar billede kalp Novice
31. januar 2005 - 19:48 #20
Prøv lige at dowbloade denne fil. Udpak den og kør den udpakkede fil.
http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip
Genstart og se om dit IE virker igen
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 10:24 #21
hjalp det?
Avatar billede carsten28 Nybegynder
02. februar 2005 - 10:41 #22
Hej igen

Nej desværre!! Og jeg er godt nok ved at gå lidt kold over det her. Men nu kan jeg da komme på nettet via Morsilla. Selvom det ikke er helt optimalt. Men jeg tror jeg formatere drevet! Med mindre du har nogle andre gode forslag.

Jeg er utrolig glad for din hjælp! og om ikke andet så har jeg da lært en hel del!!

Hvordan sender jeg dig dine points? Skal du ikke lave et svar istedet for kommentar.

Hvad ville du forslå af programmer for at undgå at noget ligende sker igen??
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 10:45 #23
Du kan forsøge dig med en windows repair:) Der er chancer for det kan rette op på skaderne!
Men uanset hvad så behøver du selvfølgelig ikke formattere dit drev!

Sørg for under reperationen/nye intallation at hive dit netstik ud af computeren

Installer et virus program før du går på nettet.. når du er på nettet opdater det som det første.

Herefter kig på følgende side for ekstra små programmer som er gode til at holde snavs ude.. en god samlet pakkeløsning

http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Og du får et svar her:)
Avatar billede kalp Novice
05. februar 2005 - 16:25 #24
Hey carsen:) Du mangler at lukke spørgsmålet:)
Avatar billede kalp Novice
05. februar 2005 - 16:25 #25
sorry.. carsten trykkede ikke hårdt nok på t'et:)
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 17:34 #26
Du har ikke fået afsluttet spørgsmålet efter os.
Er du i tvivl om hvordan det skal gøres så læs her:)

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede carsten28 Nybegynder
03. oktober 2005 - 16:31 #27
Kan du ikke sende mig et svar. Så vi kan få det lukket:-)